ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
مقالات پذیرفته شده در نوبت انتشار [
مقالات پذیرفته شده در نوبت انتشار
]
کاربست نظریه پیش نمونه و شبکه شعاعی در معنی شناسی شناختی ذکر در قرآن
ص. ۰-۱
فاطمه رضایی کلیدبری
*
،
کبری روشنفکر
،
خلیل پروینی
،
عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا
چکیده
(۲۸۴۴ مشاهده)
بازنمون تنش گفتمانی منظر شهری زاهدان از طریق نشانهشناسی انتقادی مسجد مکّی
ص. ۰-۱۶۶
سحر رستگارژاله
*
،
بهنام پدرام
چکیده
(۲۲۸۸ مشاهده)
فرایند تولید معنا در روایت «بلندی های بادگیر»: کنش-گفتار، کنش-حرکت (رفتار) و کنش حس
ص. ۰-۱۶۷
مرضیه بهادیوند چگینی
،
علی کریمی فیروزجایی
*
،
معصومه ارجمندی
چکیده
(۲۵۶۵ مشاهده)
مطابقه مفعولی؛ پدیده ای نحوی در فارسی میانۀ زردشتی
ص. ۰-۱۶۷
سید مهدی ساداتی نوش آبادی
،
نرجس بانو صبوری
*
چکیده
(۲۴۳۴ مشاهده)
Stylistic and Cognitive Analysis of Ben’s Mind Style in Doris Lessing’s Ben, in the World (2000)
ص. ۰-۱۷۰
Zahra Rahimnouri
،
Rajabali Askarzadeh Torghabeh
*
،
Mahmoudreza Ghorban Sabbagh
چکیده
(۲۴۴۹ مشاهده)
Manipulation of Taboo Language in Four American Novels Translated into Persian
ص. ۰-۱۷۳
Mazdak Bolouri
*
چکیده
(۲۲۷۸ مشاهده)
مفهوم سازی «ترس» در زبان قرآن کریم : رویکرد شناختی
ص. ۰-۱۷۶
فریده امینی
*
،
فتحیه فتاحی زاده
چکیده
(۳۰۶۶ مشاهده)
چگونگی جایگزینی همخوانهای موجود در وام واژههای انگلیسی بدون معادل در زبان فارسی
ص. ۰-۱۷۷
ولی اله صرامی
،
بتول علی نژاد
*
،
بشیر جم
،
مرضیه بدیعی
چکیده
(۲۴۹۹ مشاهده)
بازنمایی چند معنایی فعل /čijən/ در کردی با تکیه بر نگرش شناختی
ص. ۰-۱۷۸
زهرا پروینی راد
،
مسعود دهقان
*
،
اکرم کرانی
چکیده
(۲۹۲۷ مشاهده)
Giles Goat-Boy, John Barth’s Confrontation with Positivist Sphinxes: A Symbolic Derision on the Language of Power
ص. ۰-۱۸۲
Seyed Vahid Abtahi
،
Jalal Sokhanvar
*
چکیده
(۲۱۴۲ مشاهده)
نظام نشانه-معناشناختی تشبیه: وجه گفتمانی و ادراکی-پدیداری
ص. ۰-۱۸۳
فرهاد محمدی
*
چکیده
(۲۱۴۹ مشاهده)
بررسی فرایندهای ادغام غُنّهدار و بیغُنّه در قرائت قرآن مجید در چارچوب نظریۀ بهینگی
ص. ۰-۱۸۶
بشیر جم
*
،
مرضیه اسماعیلی دهکردی
چکیده
(۲۰۴۴ مشاهده)
تحلیل فرایند نظام های گفتمانی کنشی و تنشی در شعر «کتیبۀ» اخوان ثالث
ص. ۰-۱۸۷
اسفندیار نجفی
*
،
محتشم محمدی
چکیده
(۲۶۰۲ مشاهده)
تحلیل گفتمان متون داستانی فارسی معاصر براساس مولفه آغازگری درفرانقش متنی از منظر زبان شناختی: رویکرد دستور نقشگرای هلیدی و متیسن( ۲۰۱۴)
ص. ۰-۱۸۸
10.48311/LRR.61676
سید عباس نوابی سهی
،
فردوس آقا گل زاده
*
،
احمد محسنی
چکیده
(۲۲۲۵ مشاهده)
بازتاب فضایل و رذایل اخلاقی نهج البلاغه در آینه طرح واره های تصوری «با رویکرد معنی شناسی»
ص. ۰-۱۸۹
عارفه داودی
،
فتحیّه فتّاحی زاده
*
،
حیات عامری
چکیده
(۲۴۶۰ مشاهده)
تحلیل قصیدۀ «لَیالی المَنفَی: شبهای تبعید» اثر مُحیالدّین فارِس با تکیه بر نظامهای معنایی تعاملی اریک لاندوفسکی
ص. ۰-۱۹۱
پریا رزمدیده
*
،
سمیرا حیدری راد
چکیده
(۲۲۵۵ مشاهده)
تأثیر تماس ترجمهای انگلیسی-فارسی بر کاربرد وجهنمایی معرفتی در متون فارسی تألیفی و ترجمهای در گونه علمی آموزش و پرورش: تقابل خوانندهمحوری و محتویمحوری
ص. ۰-۱۹۹
غلامرضا مدادیان
*
چکیده
(۲۱۱۵ مشاهده)
اهمیت و نقش نشانگرهای فراگفتمان تبادلی در گفتمان علمی فارسی
ص. ۰-۲۰۰
طاهره طارمی
،
مسعود قیومی
*
چکیده
(۲۵۳۷ مشاهده)
بازتاب نیکزیستی در روایت نوشتاری دانشآموزان دبیرستانی: تحلیلی پیکره بنیاد&
ص. ۰-۲۰۰
حبیب رضائی
*
،
شهین نعمت زاده
،
شهرام مدرس خیابانی
،
احمد محسنی
،
نغمه تقوی
چکیده
(۴۱۵۰ مشاهده)
Scrutinizing the Conjunction between Self-efficacy Beliefs and Emotional Intelligence among English Teachers
ص. ۰-۲۰۶
Mehdi Sarkhosh
*
چکیده
(۱۹۴۵ مشاهده)
خاطرات جمعی مکان و خوانش منظر شهر به مثابه متنی روایی (نمونه موردی: خیابان چهارباغ اصفهان)
ص. ۰-۲۰۹
مهدی حقیقت بین
*
،
هدا زابلی نژاد
چکیده
(۳۱۶۱ مشاهده)
بررسی رفتار پرسشهای چندگانه در زبان فارسی از منظر اثر تفوق
ص. ۰-۲۱۰
محمد رضا پهلوان نژاد
*
چکیده
(۲۳۹۰ مشاهده)
تحلیل کارکرد گفتمانی اسطوره در ابر روایت هم پیوندی نظم سیاسی با نظم کیهانی با الگوی برتر اشه با رویکردی نشانه معناشناختی
ص. ۰-۲۱۱
زینب زارع
*
چکیده
(۱۹۸۰ مشاهده)
Psychologically distressed EFL teachers’ coping strategies, teaching enjoyment and wellbeing: A positive psychology mixed-methods study
ص. ۰-۲۱۶
Soheila Esmaeilee
*
،
Jaleh Hassaskhah
چکیده
(۲۲۹۷ مشاهده)
رویکردی اجتماعی شناختی به چندمعنایی واژگانی مطالعه موردی: "شیرین"
ص. ۰-۲۱۸
فاطمه یوسفی راد
*
،
سید محمود متشرعی
چکیده
(۲۱۹۷ مشاهده)
Types and Functions of Speech Acts in Iranian EFL Teachers and Learners’ Classroom Interactions
ص. ۰-۲۲۱
Mohammad Javad Mohammadi
*
،
Mehran Memari
،
Bita Asadi
چکیده
(۲۳۱۵ مشاهده)
تحلیلی بر دایرهواژگانی فعال در نوشتار فارسیآموزان غیرایرانی: تنوع واژگانی بر پایهی شاخص گیراد
ص. ۰-۲۲۲
سید اکبر جلیلی
،
رضامراد صحرائی
*
،
امیر زندمقدم
چکیده
(۲۰۹۱ مشاهده)
محارمآمیزی در افسانههای ایرانی و مصری؛ خوانشی بر پایۀ پیوند ساختار افسانه و زبان در دیدگاه کلود لوی استروس)
ص. ۰-۲۲۴
سمیه السادات طباطبایی
*
چکیده
(۲۱۰۷ مشاهده)
نقش فنآوریهای نوین الکترونیکی در تدوین محتوای آموزشی درس خواندن زبان روسی در مقطع کارشناسی
ص. ۰-۲۲۵
10.29252/LRR.1401.0.0.284.6
صدیقه خزایی
،
میریلا احمدی
*
،
محمدرضا محمدی
،
حسین شیخی
چکیده
(۲۲۰۳ مشاهده)
بررسی نقش سرنخهای واژگانی و تصریف فعلی در درک زمان جملههای زبان فارسی: مقایسه فارسیآموزان چینی سطوح مبتدی و پیشرفته
ص. ۰-۲۲۹
سید مهدی ابطحی
،
رضامراد صحرائی
*
،
بهزاد Rahbar
چکیده
(۳۵۶۵ مشاهده)
نشانه شناسی فرهنگی مکان در بوم سروده دو چنار اثر حسن روشان
ص. ۰-۲۳۰
فاطمه زمانی
*
چکیده
(۲۲۹۷ مشاهده)
بسط معنایی رویداد «ضرب»؛ تحلیلی شناختی در پرتو نظریۀ مقولات شعاعی و دستور حالت
ص. ۰-۲۳۱
کبری راستگو
،
زهره قربانی مادوانی
*
چکیده
(۲۰۰۵ مشاهده)
دوگانسازی در زبان هورامی
ص. ۰-۲۳۲
حسین محمدی
*
،
رضا امینی
چکیده
(۲۲۳۶ مشاهده)
بررسی سطح نحوی زبانِ روایت مقتل سرالاسرار براساس نظریۀ تودوروف
ص. ۰-۲۳۳
محمدابراهیم مالمیر
*
،
سحر یوسفی
چکیده
(۲۱۹۱ مشاهده)
نقش شفافیت معنایی در پردازش واژگانی واژههای مرکب درونمرکز هستهآغاز در زبان فارسی
ص. ۰-۲۳۶
المیرا اسماعیل پور
،
فریبا قطره
*
،
رامین گلشائی
،
محمد زارع
چکیده
(۲۲۶۴ مشاهده)
فراتحلیل مطالعات شبه آزمایشی تفکر انتقادی در آموزش زبان دوم در ایران**
ص. ۰-۲۴۵
تهمینه خلیلی
،
سعید کتابی
*
،
دیمیتریس نماتیکس
،
داریوش نژادانصاری مهابادی
چکیده
(۵۵۹۲ مشاهده)
رابطه راهبردهای یادگیری زبان دوم، اشتیاق یادگیری و رابطه آن با مهارت نوشتاری در برنامه درسی نگارش زبان عربی
ص. ۰-۲۴۶
10.52547/LRR.1401.0.0.99.1
زهره ناعمی
*
چکیده
(۲۰۸۵ مشاهده)
ارزیابی بیماران آسیبدیده مغزی بزرگسال فارسیزبان از منظر اختلالات کاربردشناختی
ص. ۰-۲۴۸
مهلا آرینپور
*
،
محمدامین مذهب
چکیده
(۱۹۷۸ مشاهده)
Transfer of Learning in a Multimodal, Collaborative ESAP Writing Program: Assessing Engineering Graduates’ Perceptions via the LTSI
ص. ۰-۲۴۹
Elahe Goudarzi
،
Zohreh Gooniband Shooshtari
*
،
Alireza Jalilifar
چکیده
(۱۹۲۸ مشاهده)
How Trends and Topics Reflect the Evolution of Translation Studies as an Academic Field of Study: A Scientometrics Study
ص. ۰-۲۵۳
Nematullah Shomoossi
،
Mehrdad Vasheghani Farahani
*
،
Somayeh Ghaffari Heshajin
،
Abdurrashid Abdurrashid Khazaei Feizabad
چکیده
(۲۶۲۲ مشاهده)
رضایتمندی شغلی اعضای هیات علمی زبان انگلیسی در ایران: تهیه و اعتبارسنجی یک پرسشنامه
ص. ۰-۲۵۴
زینب عزیزی
،
احسان نمازیان دوست
*
،
افشین رضایی
چکیده
(۲۰۳۵ مشاهده)
نشانه های حالت های دستوریِ ابزاری و همراهی در زبان خلجی
ص. ۰-۲۵۵
پونه مصطفوی
*
چکیده
(۲۰۸۵ مشاهده)
گفتمانکاوی موضوعی آثار ملاصدرا در باب یکتاپرستی(توحید)
ص. ۰-۲۵۷
کوکب دارابی
*
،
ابوالفضل مزینانی
،
سیده زهرا موسوی بایگی
چکیده
(۱۹۹۳ مشاهده)
ردهشناسی افعال ربطی در ترکی خلجی
ص. ۰-۲۵۷
پونه مصطفوی
*
چکیده
(۱۸ مشاهده)
پیچیدگی نحوی در متون کتابهای درسی کودکان 10 تا 12 ساله
ص. ۰-۲۵۸
معصومه نجفی پازکی
*
،
سارا شریفپور
،
معصومه پرتوی بلاسجین
چکیده
(۲۱۵۳ مشاهده)
بررسی رفتار زبانی سوژه در گفتمان فضای مجازی براساس نظریهی گفتمان لاکان
ص. ۰-۲۵۸
الهه برزگر
*
،
فرزاد بالو
چکیده
(۲۳ مشاهده)
Multi-level contextual factors and L2 Writing Teachers' Assessment Conception and Practices in Iran
ص. ۰-۲۵۹
Masoumeh Tayyebi
،
Mahmoud Moradi Abbasabady
*
،
Gholamreza Abbasian
چکیده
(۱۸۵۳ مشاهده)
بررسی تأثیر نمایشنامه در بهبود متغیر آوایی مکالمه دانشجویان ایرانی در بستر آموزش مجازی
ص. ۰-۲۵۹
احمد عبیات
،
عیسی متقی زاده
*
،
فرامرز میرزائی
،
حیات عامری
،
محمد کلاشی
چکیده
(۲۹ مشاهده)
تشخیص خودکار خطاهای دستوری در ترجمههای انگلیسی: ارزیابی کارآمدی «نرمافزار گرامرلی» و ارائه پیشنهادهایی برای ارتقاء آن
ص. ۰-۲۶۰
محمود افروز
*
چکیده
(۳۷۴۰ مشاهده)
کاربست معنیشناسی توزیعی در قرآن، مطالعه نمونه موردی ریشه- واژه «فرح»
ص. ۰-۲۶۱
آسیه ذوعلم
،
نصرت نیل ساز
*
چکیده
(۲۱۴۰ مشاهده)
واکاوی پسوندهای «کنش گر» در اسامی روسی و فارسی از منظر ساختواژی شناختی
ص. ۰-۲۶۲
وجیهه رضوانی
*
چکیده
(۲۲۴۴ مشاهده)
سببی سازی در زبان پشتو
ص. ۰-۲۶۴
عمصت الله میاخیل
*
،
محمد دبیر مقدم
چکیده
(۲۱۱۳ مشاهده)
نقش جنسیت در پردازش نحوی زبان اول و دوم در دوزبانه های متوازن ترکی – فارسی با استفاده از fMRI
ص. ۰-۲۶۵
سیمین میکده
*
،
ورنر زومر
،
ارسلان گلفام
،
امیرحسین بتولی
چکیده
(۲۵۲۶ مشاهده)
تضمن در تنگنا : در دفاع از شاخص مندی معنا
ص. ۰-۲۷۲
محسن آسیب پور
*
چکیده
(۱۹۹۸ مشاهده)
Technology-Enhanced Educational Games in EFL Settings: The Case of English Speaking
ص. ۰-۲۷۳
Zhila Kiyanfar
*
،
Mehdi Sarkhosh
چکیده
(۲۳۱۸ مشاهده)
مبانی نظریه بازی های زبانی ویتگنشتاین و نقش آن در غلبه بر پیش فرض ها و سوگیری ها
ص. ۰-۲۷۵
کمال نصرتی هشی
*
چکیده
(۱۹۷۶ مشاهده)
تحلیل نشانه شناختی چگونگی توزیع معنا در فضای روایی داستان رود راوی اثر ابوتراب خسروی با تکیه بر مفهوم سپهرنشانه ای یوری لوتمان
ص. ۰-۲۷۶
مهدی کشاورز افشار
*
،
آرش قزوینه
چکیده
(۲۳۲۴ مشاهده)
اثربخشی داستان های اجتماعی بر برخی ویژگی های صرفی گفتار کودکان مبتلا به اُتیسم
ص. ۰-۲۷۷
شبنم بشارتی
،
مرجان طاهری اسکویی
*
،
هوشنگ دادگر
،
نازنین امیر ارجمندی
چکیده
(۱۸۸۲ مشاهده)
اثربخشی داستان های اجتماعی بر برخی ویژگی های صرفی گفتار کودکان مبتلا به اُتیسم
ص. ۰-۲۷۷
شبنم بشارتی
،
مرجان طاهری اسکویی
*
،
هوشنگ دادگر
،
نازنین امیر ارجمندی
چکیده
(۱۱۴۸ مشاهده)
شناسایی ژستهای بیانگر حالتهای ذهنی از منظر علوم شناختی
ص. ۰-۲۷۹
10.29252/LRR.1401.0.0.334.6
علی یوسف وطن خواه
*
،
محمدرضا خاکی
،
وحید نجاتی
،
حجت الله فراهانی
چکیده
(۲۲۴۳ مشاهده)
Audiovisual Translation and Media Accessibility in Iran: State of the Art
ص. ۰-۲۸۰
Amir Arsalan Zoraqi
*
،
Mohsen Askary
،
Azadeh Eriss
،
Fatemeh Sarvghadi
،
Elmira Soleimanirad
،
Fatemeh Ghaderi
چکیده
(۲۴۷۸ مشاهده)
آناکاوی گفتمان انتقادی و نگاه ترجمهشناختی بر ترجمۀ فارسی دو خبر پیرامون تحریمهای علیه ایران
ص. ۰-۲۸۱
معصومه احمدی
*
،
صدیقه شرکت مقدم
،
فرناز ساسانی
،
مژده فاتحی نیا
چکیده
(۲۱۹۸ مشاهده)
The Construct Validity and Measurement Invariance of the Teacher Emotion Questionnaire for Assessing EFL Teachers’ Emotions in the Classroom
ص. ۰-۲۸۲
سعید نورزاده
،
جلیل فتحی
*
،
مجید سلطانی مقدم
،
حسین داوری
چکیده
(۲۰۶۲ مشاهده)
درک روابط سببی در گفتمان فارسی: بررسی نقش تصویرگونگی و انسجام متنی
ص. ۰-۲۸۵
رامین گلشائی
*
،
فاطمه سادات حسینی
چکیده
(۲۴۹۸ مشاهده)
تحولات واجی و صرفی وامواژههای فارسی در زبان ترکی عثمانی در فرآیند بومیسازی
ص. ۰-۲۸۸
سمانه حسنعلیزاده
،
علی شهیدی
*
،
زهره زرشناس
چکیده
(۲۳۷۴ مشاهده)
Willingness to Communicate, Active/Passive Motivation, and Foreign Language Learning
ص. ۰-۲۸۹
Sanaz Sadeghi
،
Reza Pishghadam
*
،
Haniyeh Jajarmi
،
Shirin Shafiei Ebrahimi
چکیده
(۲۱۵۹ مشاهده)
وندهای اشتقاقی زبان فارسی از نگاه صرف توزیعی
ص. ۰-۲۹۰
هانا حسینی
،
شجاع تفکری رضائی
*
،
عامر قیطوری
چکیده
(۲۰۳۵ مشاهده)
Exploring Critical Pedagogy in Online EFL Courses: Iranian EFL Teachers’ Awareness and Practices
ص. ۰-۲۹۱
Sedighe Joodinia
،
Abdorreza Tahriri
*
چکیده
(۳۰۷۵ مشاهده)
Exploring the Relationships among Academic Buoyancy, L2 Writing Mindset, Willingness to Write and Academic Writing Performance of Iranian EFL Learners
ص. ۰-۲۹۷
Omid Mallahi
*
چکیده
(۳۶۴۴ مشاهده)
The Role of Working Memory in the Impact of Data-Driven Learning on Academic English Lecture Comprehension
ص. ۰-۲۹۹
Javad Zare
*
،
Sedigheh Karimpour
چکیده
(۲۴۴۱ مشاهده)
Working Memory, Gender, and EFL Listening Comprehension: Metacognitive Intervention through L1
ص. ۰-۳۰۰
Hossein Bozorgian
*
،
Esmat Shamsi
،
Mohammad Hassan Saberan
چکیده
(۳۴۴۳ مشاهده)
بررسی عدالت آزمون و مؤلفه های آن از منظر مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
ص. ۰-۳۰۱
زهرا عباسی
*
،
زهرا تهوری
چکیده
(۲۱۴۱ مشاهده)
بررسی و تحلیل «انحراف کنشی» در گفتمان کنشی روایت زندگی جلالالدین خوارزمشاه (مطالعۀ موردی: رمانتاریخی شاهین طلایی و شرارههای شهر اترار)
ص. ۰-۳۰۱
ابراهیم خدایار
*
،
عاطفه سالاروند
چکیده
(۲۶۶۱ مشاهده)
گفتمان تجویز و القاء در آیاتالاحکام «نماز» از دیدگاه نشانه- معناشناسی گفتمانی گرمس
ص. ۰-۳۰۳
نسترن کسانی
،
مهدی فتاحی
*
،
عامر قیطوری
چکیده
(۳۲۵۰ مشاهده)
TEFL student teachers’ identity development with respect to Farhangian University’s reformed curriculum: Student Teachers’ perceptions of Identity Tensions
ص. ۰-۳۰۸
Khadijeh Lotfi
*
،
Sue-san Ghahremani Ghajar
،
Fahimeh Parsayian
چکیده
(۳۶۸۴ مشاهده)
A mixed methods study of the effect of multilingualism on learning English as a third language: Focus on foreign language anxiety and enjoyment
ص. ۰-۳۰۹
Ebrahim Badakhshan
*
چکیده
(۳۹۰۹ مشاهده)
Examining Novice and Experienced Language Teacher Agency and Practice Through Action Research: Understanding the Role of Experience
ص. ۰-۳۱۰
Khadije Aqajani Delavar
،
Mohammad R Hashemi
*
،
Mohammad Nabi Karimi
چکیده
(۳۰۲۹ مشاهده)
بررسی نقش نظریه پردازش درونداد و اصل اسم اول در ادراک جایگاه فاعل در زبان دوم
ص. ۰-۳۱۲
اعظم رستمی
،
رضامراد صحرائی
*
،
بهزاد رهبر
چکیده
(۲۶۲۷ مشاهده)
The Impact of Concept Mapping on Summarizing Short Stories for EFL Learners
ص. ۰-۳۱۳
Is'haaq Akbarian
*
،
Mehdi Abdolkarimi
چکیده
(۳۱۷۴ مشاهده)
A Tale of Two Styles: Exploring the Compatibilities and Incompatibilities among Learning and Teaching Styles in Second Language Didactics
ص. ۰-۳۱۵
امیررضا وکیلیفرد
*
،
علی اکبر جولا
چکیده
(۳۱۰۴ مشاهده)
واکاوی فرآیند نظام گفتمانی الگوی تنشی-عاطفی در شعر محمد الفیتوری و احمد شاملو با رویکرد نشانه-معناشناسی (موردکاوی شعر «إلی.. غسان کنفانی» و «مرگ نازلی»)
ص. ۰-۳۱۶
جواد رنجبر
*
،
عباس نجفی
چکیده
(۱۹۷۲ مشاهده)
تحلیل نظامهای مکانی «مکان-ورطه و چرخان یا حلزونی» لاندوفسکی در داستان سمفونیِ مردگان نوشته عباس معروفی
ص. ۰-۳۱۷
وحید نژادمحمد
*
،
گلچهره مرادی باستانی
چکیده
(۱۷۸۲ مشاهده)
چندمعنایی واژهٔ رهط در قرآن کریم با تکیه بر معناشناسی تاریخی و فرهنگی
ص. ۰-۳۱۸
فاطمه علیان نژادی
،
کاووس روحی برندق
*
،
حامد حامد خانی (فرهنگ مهروش)
،
ابوالفضل شکوری
چکیده
(۲۰۴۶ مشاهده)
تحلیل معرفت شناسی (اپیستمولوژی) تفکّر لغوی در مستند سماع از علم اصولالنحو (بررسی موردی آرای سیوطی (قرن نهم) و تمّام حسّان (قرن معاصر)
ص. ۰-۳۲۳
احمد پاشازانوس
*
چکیده
(۱۵۸۸ مشاهده)
بررسی زبان اقناعی در تعدادی از تبلیغات متنی اینترنتی تجاری فارسی: رویکردی اجتماعی-فرهنگی
ص. ۰-۳۲۴
عباسعلی آهنگر
*
،
منصوره دلارامی فر
،
علیرضا آزادفر
چکیده
(۳۸۸۸ مشاهده)
Construction and Validation of a Critical Digital Pedagogy Perception Questionnaire (CDPPQ) to Assess EFL learners’ Perceptions in Online EFL Contexts
ص. ۰-۳۲۵
اسمعیل علی سلیمی
*
،
میثم خزائی کوه پر
چکیده
(۱۸۹۳ مشاهده)
پردازش شناختی درک اصطلاحات زبان دوم: مطالعه تطبیقی
ص. ۰-۳۲۶
10.48311/LRR.1402.70103
سپیده محمدی
،
رویا صدیق ضیابری
*
چکیده
(۱۸۶۵ مشاهده)
پرسش به مثابۀ ابزار کنترل در دادگاه (از ساختار تا کنش گفتار)
ص. ۰-۳۳۰
فریده حق بین
*
،
پریسا نجفی
چکیده
(۲۵۸۶ مشاهده)
رویکردی شناختی به پدیدۀ نمادپردازی آوایی بر پایۀ نظریۀ استعارۀ مفهومی
ص. ۰-۳۳۱
صالح طباطبایی
،
ارسلان گلفام
*
،
حیات عامری
چکیده
(۶۰۶۴ مشاهده)
تأثیر کارکردهای شناختی بر روانی گفتار: شواهدی از بیماران بزرگسال آسیب دیدۀ نیمکرۀ راست
ص. ۰-۳۳۲
غلامرضا اسدی
،
مسعود دهقان
*
،
اکرم کرانی
چکیده
(۲۳۹۶ مشاهده)
زنجیرههای واژگانی خطبه 111 و 221 نهج البلاغه بر اساس نظریه "بارزیلی" و "الهداد"
ص. ۰-۳۳۳
سمیه مدیری
،
سید عدنان اشکوری
*
،
عیسی متقی زاده
،
علی پیرانی
،
سودابه مظفّری
چکیده
(۲۴۰۹ مشاهده)
هندسۀ فضایی کاربردهای فیزیکی مختلف حرف اضافۀ «در» در زبان فارسی معاصر از منظر زبانشناسی شناختی
ص. ۰-۳۳۴
رحمان نظری انارستانی
،
علی ایزانلو
*
،
علی علیزاده
چکیده
(۲۱۹۸ مشاهده)
تحلیل فرآیندهای گفتمانی در سوره شمس از منظر نشانه معنا شناسی (مبتنی بر الگوی تنشی)
ص. ۰-۳۳۵
هومن ناظمیان
*
چکیده
(۲۹۰۹ مشاهده)
Diagnostic and Instructional Potential of Dynamic Assessment in Asynchronous Computer-mediated Communication (ACMC)
ص. ۰-۳۳۷
کریم شعبانی
*
چکیده
(۳۴۲۴ مشاهده)
تاثیر بکارگیری نمودار زبانی kwl.در کلاس برخط بر یادگیری معنادار قواعد زبان عربی دانشجویان کارشناسی
ص. ۰-۳۳۸
سکینه زارع نژاد
*
،
کبری روشنفکر
،
عیسی متقی زاده
،
محمود رضا گشمردی
چکیده
(۱۸۰۱ مشاهده)
بررسی میزان تمایل زبانآموزان رشتۀ زبان روسی در استفاده از ساختارهای مجهول (مطالعه موردی دانشجویان گروه روسی دانشگاه الزهراء و دانشجویان خارجی دانشگاه رو-د-ان روسیه)
ص. ۰-۳۳۹
10.52547/LRR.14.7.9
قیصر مهرابی
*
چکیده
(۱۸۵۱ مشاهده)
تلفیقات نحوی در صفت و کارکرد آن در موسیقی شعر نیما
ص. ۰-۳۴۰
راهله کمالی
*
،
محمود فتوحی رودمعجنی
،
لیلا صادقی
چکیده
(۲۰۷۸ مشاهده)
بررسی شبکۀ شعاعی پیشوند /پس-/ در زبان فارسی با تأکید بر رویکرد شناختی
ص. ۰-۳۴۱
10.48311/LRR.72753
مریم عظیمی
،
مسعود دهقان
*
،
اکرم کرانی
چکیده
(۲۹۴۴ مشاهده)
بررسی میانگین قدرت درکی حواس پنج گانه در زبان فارسی
ص. ۰-۳۴۴
شهلا شریفی
*
،
نرجس بانو صبوری
چکیده
(۲۵۴۰ مشاهده)
A Scientometric Analysis of the Journal of “Language Related Research”
ص. ۰-۳۴۵
Hossein Navidinia
*
،
Ali Behdani
،
Mahmood Sangari
چکیده
(۱۶۳۴ مشاهده)
Pragmatic Competence in Action: Unveiling Upper Secondary English Teachers' Awareness, Beliefs, and Practices in the EFL Classroom's Intercultural Landscape
ص. ۰-۳۴۶
Ahmadreza Nikbakht
،
Masoud Neysani
،
Forough Amirjalili
*
چکیده
(۲۳۳۳ مشاهده)
Designing an EAP Teacher Education Program for EMP Teachers: Modalities and Structure in the Limelight
ص. ۰-۳۴۸
Mahsa Mehradkia
،
Gholamreza Kiany
*
،
Hamid Allami
چکیده
(۲۲۰۰ مشاهده)
EFL Teachers’ Emotional Experience in Technology-Equipped Classes: An Appraisal Theoretical Perspective
ص. ۰-۳۴۹
Sara Haghi
*
،
Mohammad Aliakbari
،
Department of English Language and Literature, Faculty of Human Science, Ilam University, Ilam, Iran Yasini
چکیده
(۱۸۱۴ مشاهده)
بررسی و تحلیل طرحوارۀ تصویری قدرت در ضربالمثلهای بیرجندی
ص. ۰-۳۵۰
زهرا رجبی
*
چکیده
(۱۳۹۵ مشاهده)
تحلیل تطبیقی کتاب خوشیها و روزها با ترجمه فارسی آن
ص. ۰-۳۵۲
محمد رحیم احمدی
*
چکیده
(۱۶۶۲ مشاهده)
تحلیل شاخص های موثر در گفتمان کنش محور ورزشی
ص. ۰-۳۵۴
سارا سراج
*
،
مهدی سبزواری
چکیده
(۱۳۵۸ مشاهده)
نشانهشناسی «جنسیت» در ضربالمثلهای زبان تاتی با تکیه بر الگوی سهگانه چارلز سندرس پیرس
ص. ۰-۳۵۵
10.29252/LRR.1403.7.15
ابراهیم کنعانی
*
،
فاطمه زمانی
چکیده
(۱۷۵۲ مشاهده)
برهمکنش زبان فارسی و عربی (موردکاوی: مرزبان نامه وراوینی و فاکهه الخلفاء و مفاکهه الظرفاء)
ص. ۰-۳۵۶
سید مهدی مسبوق
*
،
سولماز غفاری
چکیده
(۱۷۸۵ مشاهده)
Iranian EFL Teachers’ Professional Development, Psychological Well-being and Reflection: A Mixed-methods Design
ص. ۰-۳۵۸
Maliheh Sattari Qahfarrokhi
،
Saeed Ketabi
*
،
Farzaneh Dehghan
چکیده
(۲۰۹۴ مشاهده)
تحلیل انگارههای زنانه زبان در اثر "پاییز فصل آخر سال است" نسیم مرعشی بر اساس الگوی سارا میلز: پژوهشی انتقادی در تحلیل گفتمان ادبی
ص. ۰-۳۵۹
10.48311/LRR.73801
رضا رضایی
*
،
یعقوب رامشی جان
چکیده
(۱۴۹۴ مشاهده)
The Contribution of Psychological Well-being, L2 Teacher Grit, Grit-s, and Perceived Organizational Support to Teacher Continous Professional Development: The Mediating Role of Work Motivation
ص. ۰-۳۶۰
مرتضی بُنجخی
،
سید محمدرضا امیریان
*
،
محمد داوودی
،
سید محمد رضا عادل
چکیده
(۲۳۵۳ مشاهده)
تحلیل گفتمان روایی رمان «بیرون از گذشته میان ایوان»
ص. ۰-۳۶۲
سعید حسام پور
*
،
زهرا هاتفالحسینی
،
محمدحسین کرمی
چکیده
(۲۰۲۶ مشاهده)
از تن حقیقی تا تن آرمانی: تحلیل گفتمانی تبلیغات تجاری در متاورس با رویکرد نشانه-معناشناختی
ص. ۰-۳۶۳
شادی مددی
،
میترا معنوی راد
*
،
حمیدرضا شعیری
چکیده
(۱۶۵۹ مشاهده)
نشانه معناشناسی زاویۀ دید در داستان «صیاد و عفریت» از مجموعه روایتهای «هزار و یک شب»
ص. ۰-۳۶۴
نعیمه پراندوجی
*
،
ناهید نصیحت
چکیده
(۱۶۱۶ مشاهده)
بررسی الگوهای پیشنمونه اسم در فارسیآموزان خارجی براساس جنسیت با رویکردی شناختی
ص. ۰-۳۶۵
حسین رضویان
*
،
نفیسه فکور
چکیده
(۱۶۵۷ مشاهده)
Evaluating Iraqi EFL Students’ Performance via the Use of Virtual Platforms: An Analysis of Communication Approach, Digital Competencies, and Teachers’ Preparedness
ص. ۰-۳۶۶
Elham Sobati
*
،
Methaq Fakher Salomi
،
Tahereh Afshar
چکیده
(۱۴۹۸ مشاهده)
An Investigation into the Semantic Shift in English-Persian Compound Verbs
ص. ۰-۳۶۹
t Nushi
*
،
Zahra Abolhassani Chimeh
چکیده
(۱۷۷۲ مشاهده)
The Contribution of Supervisory Classroom Observation to Language Teacher Immunity Development: Voices from Iran
ص. ۰-۳۷۱
Mohammad Sheikhi
،
Parviz Alavinia
*
چکیده
(۱۸۵۲ مشاهده)
The Relationship between Classroom Justice, EFL Female Students' Attitudes toward Empowerment, and their Self-esteem
ص. ۰-۳۷۲
Zahra Talebi
*
،
GÖRSEV SÖNMEZ
چکیده
(۱۶۵۲ مشاهده)
بررسی تأثیر طرحوارههای ناسازگار اولیه بر شیوه بیان درخواست
ص. ۰-۳۷۶
مهشید خوشلهجه ظریف
،
بهزاد رهبر
*
چکیده
(۱۵۰۳ مشاهده)
طرحوارههای تصوّری نیرو در حوزه مفهومی انفاق در قرآنکریم (با رویکرد معنیشناسی شناختی)
ص. ۰-۳۷۷
عارفه داودی
،
فتحیه فتاحی زاده
*
چکیده
(۱۷۲۷ مشاهده)
Emotion Regulation in Language Learning: Strategies for Managing Foreign Language Anxiety among Iranian EFL Learners
ص. ۰-۳۷۸
Seyedeh Elham Elhambakhsh
*
،
Masoud Neysani
چکیده
(۱۶۴۵ مشاهده)
بررسی مفهوم زمان در سورۀ غافر براساس رویکرد رایشنباخ
ص. ۰-۳۷۹
ناهید اسلامی هنر
،
شجاع تفکری رضایی
،
اسدالله آژیر
،
عامر قیطوری
*
چکیده
(۱۱۴۸ مشاهده)
بازنمایی ویژگیهای کارگزاران اجتماعی در دو منظومهی «آقادار» و «فوخوس» از شیون فومنی براساس رویکردهای جامعهشناختی-معنایی و نشانه-معناشناختی
ص. ۰-۳۸۰
فیروز فاضلی
*
،
امیررضا نیکدل کلاشمی
چکیده
(۱۳۷۶ مشاهده)
بررسی لایه آوایی زبان در کتاب آن سالها نوشته محمدجعفر یاحقی
ص. ۰-۳۸۲
حمیدرضا صادقی
*
چکیده
(۱۱۶۴ مشاهده)
مقایسۀ نقش استعاره در زبان از دیدگاه عبدالقاهر جرجانی و دونالد دیویدسن (با تاکید بر کتاب دلائل الاعجاز جرجانی و جستار “what metaphors mean” از دیویدسن)
ص. ۰-۳۸۳
سید سعید احمدپور مقدم
،
حسینعلی قبادی
*
،
مریم قبادی
،
سعید بزرگ بیگدلی
چکیده
(۱۳۳۱ مشاهده)
پاسخ مغزی به پردازش نحوی متمم پرسشی زبان فارسی در بزرگسالان بر مبنای مدل فریدریچی در برنامه کمینه گرا “
ص. ۰-۳۸۴
دل انگیز دلیر
،
مهدی پورمحمد
*
،
ارسلان گلفام
،
رضا خسروآبادی
،
مهناز کربلایی صادق
چکیده
(۱۳۲۸ مشاهده)
خروج بند موصولی در زبان آلمانی در گونه های نوشتاری و گفتاری
ص. ۰-۳۸۴
کاوه بهرامی
*
چکیده
(۱۱۵۱ مشاهده)
تاثیر آموزش فراشناختی به کمک پادکست بر درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
ص. ۰-۳۸۵
طاهره محمدپور
،
محمودرضا گشمردی
*
چکیده
(۱۴۷۳ مشاهده)
بررسی درزمانی کاربردهای مختلف وند اشتقاقی «ی» در متون نثر فارسی
ص. ۰-۳۸۶
شهلا شریفی
*
،
راحله کریمی فیضآبادی
،
مسعود سالاری
،
امیرمسعود ایروانی
چکیده
(۱۴۴۵ مشاهده)
سطحبندی قواعد زبان عربی برای آموزش مهارت نوشتاری به زبانآموزان فارسیزبان
ص. ۰-۳۸۷
طاهره خان آبادی
،
عیسی متقی زاده
*
،
حیات عامری
،
هادی نظری منظم
چکیده
(۱۵۱۶ مشاهده)
سواد ارزشیابی تکوینی مهارت صحبت کردن مدرسان سطح مقدماتی و پیشرفته زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
ص. ۰-۳۸۸
معصومه استاجی
*
،
مرضیه سادات رضوی
چکیده
(۲۳۸۹ مشاهده)
بررسی طرحواره های ساختی گزاره های فعلی مرکب فارسی در چارچوب صرف ساختی
ص. ۰-۳۸۹
ملیحه فرخنده
،
فائزه ارکان
*
،
محمد جواد حجازی
چکیده
(۱۲۸۵ مشاهده)
دستهبندی معنایی کلیدواژههای برخی از آثار سیمین دانشور و ابراهیم گلستان: پژوهشی در سبکشناسی پیکرهبنیاد
ص. ۰-۳۹۰
10.48311/LRR.75579
معصومه فیجانی
،
امیرسعید مولودی
*
،
سعید حسامپور
چکیده
(۱۲۹۶ مشاهده)
بررسی مشکلات دانشجویان در تولید نوشتاری: مطالعه موردی بر اساس جدول ارزشیابی DELF B1
ص. ۰-۳۹۰
10.48311/LRR.75147
معصومه محمدی کلان
،
سعدی جعفری کاردگر
*
،
علیرضا غفوری
چکیده
(۱۴۴۵ مشاهده)
Gender Representation and Intercultural Competence in Iranian EFL Coursebooks from the 1960s to 2020s
ص. ۰-۳۹۱
Mahdi Dahmardeh
*
،
Poune Mohammadi
چکیده
(۱۰۸۲ مشاهده)
Formal versus Informal Diagnostic Formative Assessment and EFL Learners’ Speaking Fluency and Accuracy
ص. ۰-۳۹۲
Mohammad Mahdi Hajmalek
*
،
Mona Bakhshizadeh
چکیده
(۱۳۰۹ مشاهده)
La place des outils d’aide à la traduction (OAT) dans la discipline Traduction française en Iran
ص. ۰-۳۹۳
10.52547/LRR.70940
Roya Khalasi
،
Marjan Farjah
*
چکیده
(۱۱۴۳ مشاهده)
Analyse de la pédagogie de la compréhension de l’écrit dans les classes de FLE en Iran
ص. ۰-۳۹۴
Seyedeh Yasamin Sajjadi
*
،
Hoda Khayat
چکیده
(۹۷۰ مشاهده)
تحلیل محتوا و بررسی موازنه صوری و معنایی تمرینهای کتابهای درسی عربی دوره اول متوسطه بر اساس مدل نیشن و مکالیستر
ص. ۰-۳۹۵
فاطمه ایراندوست
،
مریم جلائی پیکانی
*
،
عباس زارعی
چکیده
(۱۲۰۸ مشاهده)
Au-delà des brouillons : Exploiter la puissance de la réécriture pour maîtriser l’argumentation écrite
ص. ۰-۳۹۷
IMANE KARFA
*
چکیده
(۱۲۹۵ مشاهده)
Connectivity in Written Personal and Fictional Narratives: The Study of Iranian EFL Learners and Native Speakers of Persian and English
ص. ۰-۳۹۸
زهرا یزدان پناه
،
مجید نعمتی
*
،
امیر زند مقدم
چکیده
(۱۱۱۷ مشاهده)
رویکردی نوین به زباهنگ انتظارمندی در فرهنگ ایرانیان
ص. ۰-۳۹۹
رضا پیش قدم
،
شیما ابراهیمی
*
چکیده
(۱۱۸۴ مشاهده)
High-Proficiency EFL Learners’ Pronunciation Learning Toolkit: A Multi-Case Study of Teacher-Directed and Self-Directed Strategies
ص. ۰-۴۰۰
معصومه احمدی
*
،
ناصر صبوریانزاده
،
بیتا مشایخی
چکیده
(۱۲۰۰ مشاهده)
The Role of Psychological Well-being, Foreign Language Teaching Enjoyment, and Work Engagement in EFL Teachers’ Teacher-Class Relationship
ص. ۰-۴۰۱
Mehrnoosh Kazemkhah Hasankiadeh
،
Elham Naji Meidani
*
،
Reza Pishghadam
چکیده
(۱۱۵۴ مشاهده)
بررسی کاربرد و نگرش کاربران زبان نسبت به گونههای زبانی وابسته بر اساس گفتمان قدرت و سکوت
ص. ۰-۴۰۲
10.29252/LRR.1401.0.0.225.7
سولماز ملت دوست
،
محمد رضا احمدخانی
*
،
علی کریمی فیروزجایی
چکیده
(۲۵۳۵ مشاهده)
A Mixed-methods Study of the Interrelationship of Teacher Reflection and Teacher Self-efficacy: Which One influences the Other?
ص. ۰-۴۰۳
Ahmadreza Eghtesadi Roudi
*
،
Hamze Abolhassani
چکیده
(۲۶۱۶ مشاهده)
تحلیل واجشناختی تفاوتهای آوایی در گویشهای عبدالملکی و هورامی بر اساس نظریۀ بهینگی
ص. ۰-۴۰۴
رضا قنبری عبدالملکی
*
چکیده
(۸۴۶ مشاهده)
تحلیل پیکرهبنیاد مشخصات زبانی گونههای ادبی،علمی،خبری و اداری فارسی معاصر
ص. ۰-۴۰۶
محمد دهاقین
،
غلامحسین غلامحسین زاده
*
،
زینب صابرپور
چکیده
(۸۱۸ مشاهده)
نقش نامگذاری در شکلدهی جهانبینی متون (بررسی مؤلفه نامدهیهای هاج، کرس، ون لیوون و جفریز؛ مطالعه موردی قرآن)
ص. ۰-۴۰۷
گل افروز محبی
،
رحمان نوازنی
*
چکیده
(۳۴۴۲ مشاهده)
EFL Teachers’ Emotional Trajectories in Online Classes: Teacher Identity Development through Dialectical Thinking and Resonance
ص. ۰-۴۰۹
Akram Ramezanzadeh
*
،
Hamid Reza Hatami
چکیده
(۹۸۹ مشاهده)
Revisiting the Role of Self-efficacy in Music Students’ Academic Achievement in English Medium Instruction (EMI)
ص. ۰-۴۰۹
PEIWEN LI
،
YIJIANG LIU
*
چکیده
(۹۴۳ مشاهده)
نوج، به سوی شهرسازی نوآورانه
ص. ۰-۴۱۰
محدثه قاسمی
،
حمیدرضا شعیری
*
چکیده
(۷۸۵ مشاهده)
نشانه – معناشناسی گفتمانی آیه 259 سوره بقره: تأملی در بازنمایی فروپاشی و بازآفرینی
ص. ۰-۴۱۲
نوشین چترچی
*
چکیده
(۸۲۵ مشاهده)
EFL Learners’ Classroom Involvement: Does Teacher Compassion and Empathy Matter?
ص. ۰-۴۱۳
Hongzheng Ji
*
چکیده
(۸۸۳ مشاهده)
Unpacking the Language Teachers’ Pedagogical Knowledge Base: Variations Across Levels of Teacher Self-Efficacy
ص. ۰-۴۱۴
Ata Ghaderi
*
،
Shiva Kaivanpanah
چکیده
(۸۰۶ مشاهده)
Iranian 12th-grade English Language Final Examinations in the Light of Bloom’s Revised Taxonomy
ص. ۰-۴۱۵
زهرا دولتی
*
،
عبدالرضا تحریری
،
سید آیت الله رزمجو
چکیده
(۸۷۴ مشاهده)
Interaction between Teacher Support, Students’ Academic Burnout, Grit, and Psychological Wellbeing: The Case of Undergraduate English-Major Students in Iran
ص. ۰-۴۱۶
امیر قاجاریه
*
،
محمد امین مذهب
،
حدیثه سادات امیرحسینی
چکیده
(۱۰۹۶ مشاهده)
Exploring the frequency of reading strategy use among EFL High School: a case study in Vietnam
ص. ۰-۴۱۷
Tuyet Hanh Le Thi
*
،
Nguyen Thi Dong
،
Tran Thi Phuong Thao
چکیده
(۶۸۷ مشاهده)
Virtual reality in higher education: Learners’ self-efficacy, foreign language anxiety, and speaking skills in a VR-assisted English oral presentation course
ص. ۰-۴۱۸
Fatemeh Saneie Kashanifar
،
Seyyedeh Susan Marandi
*
چکیده
(۷۲۶ مشاهده)
بررسی تأثیر کاربست اصول نظریۀ ارتباطگرایی در آموزش ترجمه با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی
ص. ۰-۴۱۹
محبوبه خلیلی
*
چکیده
(۱۷۴۹ مشاهده)
سکوت گفتمانی؛ بلاغت ایجاز قرآن با تکیه بر اصل انسداد در روایتشناسی شناختی (مورد کاوی سوره یوسف)
ص. ۰-۴۲۲
شهرام دلشاد
*
،
محمد مهدی طاهری
،
محمد علی معدلی
چکیده
(۶۸۵ مشاهده)
کاربست گراف برای شبکه ی معنایی افعال پایه ی فارسی آموزان ترکی آذربایجانی زبان
ص. ۰-۴۲۳
رویاء جدیری جمشیدی
*
،
بلقیس روشن
،
امیررضا وکیلیفرد
،
نازلی بشارتی
چکیده
(۸۹۰ مشاهده)
Self-Regulation Strategies in Online Education: Phenomenological Insights from Highly Self-Regulated Students
ص. ۰-۴۲۴
مریم علی بیگی
،
Mohammad Davoudi
*
،
سعید غنی آبادی
،
سید محمدرضا امیریان
چکیده
(۷۲۸ مشاهده)
Vietnamese EFL Lecturers’ Favored Instructional Strategies for Teaching Productive Skills in Online and Face-To-Face Teaching Environments
ص. ۰-۴۲۵
Anh Phuong Dang
*
،
Duy Khang Nguyen
چکیده
(۴۹۶ مشاهده)
Emotion Regulation, Psychological Well-Being, and Critical Pedagogy among Iranian EFL Teachers: The Mediating Role of Cultural Identity
ص. ۰-۴۲۶
Seyed Mohammad Reza Amirian
*
،
Zahra Bayat
،
Reza Bagheri Nevisi
چکیده
(۷۱۱ مشاهده)
Exploring Learners’ Emotional Engagement in Text-Driven Task-Based Lessons: Implications from an EFL Setting
ص. ۰-۴۲۷
Sang Truong Huynh
*
،
Loi Van Nguyen
چکیده
(۷۱۲ مشاهده)
مقایسه درک استعارههای شنیداری و دیداری بدنمند در کودکان مبتلا به اوتیسم خفیف و کودکان عادی
ص. ۰-۴۲۸
مهدی مدنی فرد
،
سحر بهرامی خورشید
*
،
صغرا اکبری چرمهینی
،
حیات عامری
چکیده
(۵۹۲ مشاهده)
لایۀ معنایی میانجی در پرسشهای بلاغی
ص. ۰-۴۲۹
محمدابراهیم مالمیر
*
،
وحید سجادی فر
چکیده
(۵۷۶ مشاهده)
شگردهای شخصیت پردازی به عنوان راهبردهای تولید معنا:شواهدی از تعامل دو حوزۀ کاربرد شناسی و سبک شناسی در تحلیل گفتمان ادبی
ص. ۰-۴۳۰
رضا رضایی
*
چکیده
(۶۰۱ مشاهده)
Interactive EFL Learning Based on Artificial Intelligence (AI): Enhancing Students' Digital Competence in Higher Education
ص. ۰-۴۳۲
Bagus Waluyo
،
Fadly Usman
*
،
Umi Nahdiyah
،
M Kharis
چکیده
(۷۵۹ مشاهده)
شناسایی چالش ها و استلزامهای آموزش زبان انگلیسی در نظام برنامه درسی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
ص. ۰-۴۳۳
اکرم خفاجه
،
بهروز مهرام
*
،
بهزاد قنسولی
چکیده
(۵۱۴ مشاهده)
آموزش وندها و شبه وندهای اشتقاقی فارسی به غیرفارسیزبانان از منظر صرفِ شناختی: مطالعۀ موردی پسوندهای اسم فاعلساز (کار، گر، بان، باز، -َنده)
ص. ۰-۴۳۴
اعظم آژند
،
مهناز کربلائی صادق
*
،
آرزو نجفیان
چکیده
(۶۱۱ مشاهده)
نقش تداعی معانی در بازشناسی جنبۀ درونیِ زبان؛ بررسی معناشناختی ترجمههای فارسی رمان درِ تنگ اثر آندره ژید
ص. ۰-۴۳۵
علی عباسی
*
،
سارا شریفی
چکیده
(۵۴۲ مشاهده)
English Language Teacher Professional Identity: Exploring EFL Teachers’ Views
ص. ۰-۴۳۶
Nasrin Ahmadian
،
Shahin Vaezi
،
Mahboubeh Taghizadeh
*
،
Mahdi Saidi
چکیده
(۴۴۵ مشاهده)
توصیف صوتی به عنوان ابزاری برای بهبود مهارت نوشتاری در زبان فرانسوی به عنوان زبان خارجی: نتایج یک مطالعه در ایران
ص. ۰-۴۳۷
کیمیا مرادی
*
،
محمودرضا گشمردی
چکیده
(۴۶۴ مشاهده)
تحلیل شِماتیک (طرحواره) نظام گفتمانی شوشی، تنشی و کنشی در قصه «علیمیشزا» از معروفترین قصههای حماسیِ بختیاری
ص. ۰-۴۳۸
پروین غلامحسینی
*
،
علی حیدری
چکیده
(۳۰۶۰ مشاهده)
واکاوی ساختارهای زبانی داستان رسالۀ مموسیاه نوشتۀ احسان عبدیپور از دیدگاه پدیدارشناختی لاندوفسکی
ص. ۰-۴۳۹
خدیجه رحمانی
،
ابراهیم کنعانی
*
،
فاطمه زمانی
چکیده
(۷۳۲ مشاهده)
بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی و نشاط ذهنی با سرزندگی تحصیلی دانشجویان زبان فرانسه دانشگاه حکیم سبزواری و مقایسه آن با دیدگاه استادان زبان فرانسه دانشگاه های ایران
ص. ۰-۴۴۰
10.48311/LRR.79415
فاطمه بهرامی
،
آزاده فسنقری
*
،
علی رشیدی
چکیده
(۵۳۲ مشاهده)
بازتاب الگوی شناختی و میزان «امید» در زبان داستانهای فارسی از دهۀ پنجاه تا نود شمسی
ص. ۰-۴۴۱
مهرداد مشکین فام
*
،
مهرداد نغزگویکهن
چکیده
(۴۱۲ مشاهده)
تحلیل معناشناختی واژۀ تکامد «زنیم» در آیۀ 13 سورۀ قلم با ارزیابی ترجمههای معاصر فارسی
ص. ۰-۴۴۲
علی حاجی خانی
*
،
اسماعیل شعبانی کامران
چکیده
(۴۰۵ مشاهده)
تحلیل نظام گفتمانی تنشی در خطبه عیادت حضرت زهرا (س) بعد از وفات پیامبر (ص) بر اساس نشانه ـ معناشناسی
ص. ۰-۴۴۳
حسین مهتدی
*
،
فروغ فرهمند هارمی
چکیده
(۳۶۳ مشاهده)
دوگان سازی در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی
ص. ۰-۴۴۴
شجاع تفکری رضائی
*
،
ناهید اسلامی هنر
،
ام البنین خزائی
،
هدی مردوخی
چکیده
(۳۶۸ مشاهده)
بررسی تاثیر بافت فرهنگی بر استعارههای مفهومی حوزه شیطان در قرآن کریم: رویکرد شناختی و تاریخی
ص. ۰-۴۴۵
10.48311/LRR.75027
فتحیه فتاحی زاده
،
فاطمه آبادی
*
چکیده
(۳۶۹ مشاهده)
Exploring the Impact of Time Perspective, and Self-Efficacy on Burnout among Iranian EFL Teachers: A Structural Equation Modeling Approach
ص. ۰-۴۴۶
علی دانشره
،
سعید غنی آبادی
*
،
غلامرضا زارعیان
چکیده
(۳۲۰ مشاهده)
Teaching Pragmatic Competence among Iraqi EFL Learners through Task-based Approach: The Mediating Roles of Teaching Context and Learners’ Gender
ص. ۰-۴۴۷
ریاسه کریم عقاب اللامی
،
فاطمه کریمی
*
،
حامد گتان جواد
،
ضرغام قبانچی
چکیده
(۱۷۳ مشاهده)
Pedagogical and Literary Insights of Positive Psychology in Fiction: Applying Seligman’s PERMA Model of Well-being to Murakami’s Norwegian Wood
ص. ۰-۴۴۸
marziehnodeh marziehnodeh
*
،
Amirhossein Bazi
،
Abdolbaghi Rezaei Talar Poshti
چکیده
(۱۵۶ مشاهده)
The Role of Nativeness and Expertise in Complexifying Noun Phrases in Academic Writing
ص. ۰-۴۴۹
Rajab Esfandiari
*
،
Mohammad Ahmadi
،
Edward Schaefer
چکیده
(۱۸۷ مشاهده)
Charting AI Integration in English Education: A Bibliometric Analysis of Emerging Trends, Ethical Dilemmas, and Theoretical Transformations
ص. ۰-۴۵۰
Zhou Bo
،
Lim Seong Pek
*
،
Li Jian
،
Fatin Syamilah Che Yob
،
Henry E. Lemana II
،
M. Zaini Miftah
چکیده
(۵۶۵ مشاهده)
Examining Student Anxiety in Group Work Presentations in English among English as a Foreign Language Students
ص. ۰-۴۵۱
Huong Nguyen Thi
*
،
Tuan Vu
چکیده
(۱۷۱ مشاهده)
A Comparative Study on the Archetypal Journey of Self-Realization in Paulo Coelho's The Alchemist and Elif Shafak's The Forty Rules of Love
ص. ۰-۴۵۲
Samet Güven
،
Özkan Kırmızı
*
چکیده
(۱۷۷ مشاهده)
The Effect of Input Flooding and Meaning-Focused Reading on Incidental Grammar Acquisition among Iranian EFL Learners
ص. ۰-۴۵۳
حسین کارگربهبهانی
*
،
رابرت کیرکپاتریک
،
سید آیت الله رزمجو
،
ملیحه یاراحمدی
چکیده
(۱۹۶ مشاهده)
Separate and Integrated Explicit Pragmatic Learning Strategies-Based Instruction: Effects on Speech Act Production and Pragmatic Learning Strategy Use
ص. ۰-۴۵۴
Mina Akhavan Tavakoli
،
Marzieh Bagherkazemi
*
،
Alireza Ameri
چکیده
(۱۱۴ مشاهده)
Evaluating the Effectiveness of Artificial Intelligence Techniques and Computational Theories in the Authorship Attribution of Arabic Texts
ص. ۰-۴۵۶
سمیه مدیری
*
،
عیسی متقی زاده
چکیده
(۵۵ مشاهده)
بی معنایی در مغازه خودکشی: پذیرش متفاوت
ص. ۰-۴۵۷
سارا سروش
،
محمد رضا فارسیان
*
چکیده
(۱۴ مشاهده)
تحلیل نشانهشناختی طنز در شعر اسعد رستم بر اساس نظریههای یوری لوتمان: مطالعه موردی شعر «دُیوک و دُیوک»
ص. ۰-۴۵۸
الهه گیلانی
،
سردار اصلانی
*
،
مسعود آلگونه جونقانی
چکیده
(۱۲ مشاهده)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS