بررسی میدان دما و ساختار شعله آرام جتهای برخوردی مایل گاز لندفیل با استفاده از روش تجربی اینترفرومتری ماخ-زندر | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 25, Volume 17, Issue 6, 1396, Pages 233-240 PDF (1.48 M) | ||
| Authors | ||
| مهرداد کیانی1; پریا امیری2; کاظم اسماعیل پور* 3 | ||
| 1فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- دانشگاه تهران | ||
| 2فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه تهران. | ||
| 3مدیر گروه مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، دماوند، تهران، ایران | ||
| Abstract | ||
| امروزه به علت بحران انرژی و افزایش میزان تقاضا، استفاده از سوختهای جایگزین ضروری میباشد. گاز لندفیل محصول طبیعی تجزیه مواد آلی در محل دفن زبالهها میباشد که از متان و دیاکسیدکربن تشکیل شده است. شعلههای برخوردی پیکربندی واحدی میباشند که منجر به افزایش میزان اختلاط و بهبود راندمان فرآیند احتراق میشوند.در این مطالعه، به بررسی میدان دمایی و ساختار شعله آرام پیش مخلوط لندفیل-هوا در مشعلهای متقاطع برخوردی پرداخته شده است. برای بدست آوردن میدان دمایی محصولات احتراق شعله حاصل شده از روش اینترفرومتری ماخ-زندر استفاده شده است. به منظور اعتبار سنجی نتایج، دماهای بدست آمده از روش تداخل سنجی با نتایج استخراج شده از ترموکوپل مقایسه شدند و انطباق خوبی بین این دو مشاهده شد. برای بررسی موقعیت قرارگیری مشعلها در کنار یکدیگر، اثرات زاویه و فاصله بین دو مشعل مورد مطالعه قرار گرفتهاند. اثر این دو پارامتر در رژیم جریان آرام در حالی مورد مطالعه قرار گرفته است که زاویه بین دو مشعل از 60 تا 100 درجه و فاصله بیبعد آنها (S⁄D_h ) از 3.44 تا 9.63 تغییر میکند. در بررسی زاویه بین مشعلها مشاهده میشود که در مشعلهای متقاطع، زاویه تاثیر چندانی در بیشنه دما ندارند (3 درصد اختلاف برای بیشینه دما در هر حالت) اما بر ساختار شعله بسیار موثر میباشد. از طرفی دیگر فاصله بین مشعلها اثر چشمگیری بر بیشینه دما، ساختار شعله و ناحیه داغ بوجود آمده دارد. | ||
| Keywords | ||
| میدان دمایی شعله آرام; مشعلهای برخوردی; گاز لندفیل; روش اینترفرومتری ماخ-زندر | ||
|
Statistics Article View: 242 PDF Download: 312 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,577 |
| Article View | 19,934,705 |
| PDF Download | 16,081,119 |