مطالعه امکان سنجی و طراحی سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک برای خودروی خدمات شهری | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 37, Volume 14, Issue 15, 1393, Pages 307-315 PDF (658.22 K) | ||
| Authors | ||
| غلامحسن پایگانه* 1; محسن اصفهانیان2; سهراب پاکدل بناب3 | ||
| 1رییس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران | ||
| 2هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان | ||
| 3مهندس مکانیک | ||
| Abstract | ||
| هدف از انجام این تحقیق، مطالعه امکان سنجی و طراحی سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک برای خودروی خدمات شهری بهمنظور بازیابی و ذخیره انرژی جنبشی و استفاده مجدد آن در تامین توان رانشی خودرو میباشد. سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک شامل موتور احتراق داخلی، پمپ/موتور هیدرولیکی و انباره هیدرولیکی به عنوان منبع ذخیره انرژی میباشد. در این تحقیق از ساختار موازی برای سیستم قوای محرکه استفاده شده است. در مرحله اول مطالعه امکانسنجی فنی استفاده از سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک به منظور کاهش مصرف سوخت انجام گرفتهاست. در این تحقیق کامیون اکسور 1828 به عنوان خودروی هدف انتخاب شده است و با توجه به منحصر بهفرد بودن سیکل رانندگی خودروی خدمات شهری جهت افزایش اعتبار نتایج امکان سنجی و طراحی، سیکل رانندگی خودروی خدمات شهری تهران استخراج شد. استخراج سیکل رانندگی خودروی خدمات شهری با بررسی سیکل حرکتی یک خودرو در روزهای کاری مختلف بدست آمدهاست. در مرحله بعد اندازه و نوع المانهای هیبرید هیدرولیک با هدف بازیابی انرژی جنبشی خودرو در سیکل رانندگی استخراجشده، طراحی و انتخاب شدهاست. براساس طراحیهای انجامشده، با استفاده از سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک، 17 درصد از انرژی ترمزی خودرو در طول یک سیکل رانندگی بازیابی و مجدداً استفاده میشود. | ||
| Keywords | ||
| خودروی خدمات شهری; قوای محرکه هیبرید هیدرولیک; ترمز بازیاب; سیکل رانندگی | ||
|
Statistics Article View: 251 PDF Download: 273 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,396,793 |
| PDF Download | 15,843,203 |