بررسی تاثیر استفاده از سیلندرهای کنترلی با چیدمانهای مختلف بر ارتعاشات ناشی از گردابهها در ناحیه قفل شدگی | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 11, Volume 13, Issue 4, 1392, Pages 105-117 PDF (1.25 M) | ||
| Authors | ||
| علی آجیلیان ممتاز1; انوشیروان فرشیدیان فر* 2 | ||
| 1دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک، دانشگاه فردوسی، مشهد | ||
| 2استاد مهندسی مکانیک، دانشگاه فردوسی، مشهد | ||
| Abstract | ||
| در این پژوهش به مطالعه پدیده ارتعاشات ناشی از گردابه ها و تاثیر استفاده از سیلندرهای کنترلی با آرایش های مختلف بر تشکیل گردابه ها، ضرایب لیفت و درگ و دامنه نوسانات در پشت سیلندر صلب استوانه ای شکل قرار گرفته بر روی بستر الاستیک و در معرض جریان یکنواخت سیال پرداخته می شود. نتایج بدست آمده در حالت عدم وجود سیلندر کنترلی با نتایج آزمایشگاهی و عددی سایر پژوهشگران اعتبارسنجی گردیده است که مطابقت بسیار خوبی را نشان می دهد. پس از اطمینان از صحت و دقت شبیه سازی، سیلندرهای کنترلی هم قطر با سیلندر اصلی به صورت چیدمان های خطی و مثلثی در پشت سیلندر اصلی قرار داده شده و آرایش و موقعیت بهینه قرارگیری سیلندرهای کنترلی مشخص می گردد. در آرایش خطی ابتدا تاثیر استفاده از یک سیلندر کنترلی در 5 نسبت فاصله مختلف از 1.5 تا 3.5 برابر قطر سیلندر اصلی و سپس دو سیلندر کنترلی در نسبت های 1.5، 2 و 2.5 برابر قطر سیلندر اصلی بررسی می گردد. در انتها سیلندرهای کنترلی با چیدمان مثلثی و در فاصله های 1، 1.5 و 2 برابر قطر سیلندر اصلی مورد مطالعه قرار می گیرند | ||
| Keywords | ||
| ارتعاشات ناشی از گردابهها; سیلندر کنترلی | ||
|
Statistics Article View: 2,583 PDF Download: 3,859 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,572 |
| Article View | 19,841,563 |
| PDF Download | 16,028,948 |