ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره ۱۳، شماره ۵ - ( ۱۴۰۱ )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(۱۴۲۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۰۴۱ دریافت)
Revisiting Research on Positive Psychology in Second and Foreign Language Education: Trends and Directions
ص. ۴۳-۱
10.52547/LRR.13.5.2
Ali Derakhshan
*
چکیده
(۷۵۶۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۳۱۶۵ دریافت)
How Syntactically Complex is L2 Academic Research Writing by Filipino Researchers across Disciplines?
ص. ۷۴-۴۵
10.52547/LRR.13.5.3
Hjalmar Hernandez
*
چکیده
(۲۶۶۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۲۲ دریافت)
The Effects of Reading and Listening on L2 Incidental Learning and Retention of Different Dimensions of Word Knowledge
ص. ۱۱۵-۷۵
10.52547/LRR.13.5.4
Shiva Kaivanpanah
،
Is'haaq Akbarian
،
Maryam Rezaee
*
چکیده
(۲۸۰۲ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۳۶۷ دریافت)
Exploring English Language Teaching in Ecuadorian Secondary Schools: Teachers’ Beliefs About the National Curriculum Reform
ص. ۱۴۰-۱۱۷
10.52547/LRR.13.5.5
Carlos Lenin Alvarez Llerena
،
Xuan Van Ha
*
چکیده
(۳۸۷۵ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۱۲۹ دریافت)
Validation of the Persian Adaptation of Academic Emotion Regulation Questionnaire in the EFL Context
ص. ۱۶۸-۱۴۱
10.52547/LRR.13.5.6
Parastoo Alizadeh Oghyanous
،
Mohammad Nabi Karimi
*
،
Mohammad R. Hashemi
چکیده
(۲۶۷۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۴۹۳ دریافت)
General English Programs in Tertiary Education in Vietnam
ص. ۱۹۶-۱۶۹
10.52547/LRR.13.5.7
Cuong Pham
*
چکیده
(۲۷۶۷ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۴۵۶ دریافت)
The Implementation of Self-Monitoring in Writing: Analyzing the Form and Content of EFL Learners’ Annotations
ص. ۲۲۲-۱۹۷
10.52547/LRR.13.5.8
Masoomeh Estaji
*
چکیده
(۲۴۱۱ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۴۲۳ دریافت)
Acquisition of L3 French Object Clitics by L1-Sinhala-L2-English Speakers
ص. ۲۵۲-۲۲۳
10.52547/LRR.13.5.9
Chandeera Gunawardena
*
چکیده
(۲۵۱۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۴۰۹ دریافت)
Classroom Discourse: The Skills and Systems Mode in the Persian Reading and Writing Literacy Development Course
ص. ۲۸۰-۲۵۳
10.52547/LRR.13.5.10
Abdulbaset Saeedian
*
چکیده
(۲۹۱۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۶۰۷ دریافت)
A Qualitative Evaluation of the Impact of Online Visually-Based L2 Acquisition on College Students’ Risk-Taking, Motivation, and Anxiety
ص. ۳۰۱-۲۸۱
10.52547/LRR.13.5.11
Liqaa Habeb Al-Obaydi
،
Marcel Pikhart
*
چکیده
(۲۶۰۵ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۲۱۶ دریافت)
Faciality and De-facialization in Ken Kesey’s One Flew over the Cuckoo’s Nest: A Deleuze and Guattari’s Semiotic Study
ص. ۳۲۴-۳۰۳
10.52547/LRR.13.5.12
Nabiolah Khodajou Masouleh
*
،
Behzad Barekat
چکیده
(۷۶۰۲ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۳۳ دریافت)
L2 Grit and Foreign Language Enjoyment: Arguments in Light of Control-Value Theory and Its Methodological Compatibility
ص. ۳۵۷-۳۲۵
10.52547/LRR.13.5.13
Ziwen Pan
*
چکیده
(۳۶۰۱ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۱۴۵ دریافت)
Developing and Validating a Questionnaire on EFL Teachers’ Beliefs about Task-based Language Teaching (TBLT)
ص. ۳۹۰-۳۵۹
10.52547/LRR.13.5.14
Elaheh Shirafkan
،
Amir Marzban
*
،
Shaban Najafi Karimi
چکیده
(۳۵۱۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۷۰۶ دریافت)
Analyzing the English Comic Version of The Analects of Confucius Based on Visual Grammar
ص. ۴۱۹-۳۹۱
10.52547/LRR.13.5.15
Jiaming Qi
*
،
Saengchan Hemchua
چکیده
(۲۶۶۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۵۵ دریافت)
Establishing Interpreter Training Discipline in the Iranian Higher Education
ص. ۴۵۲-۴۲۱
10.52547/LRR.13.5.16
Naser Janani
،
Alireza Ameri
*
،
Gholamreza Abbasian
چکیده
(۲۴۷۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۰۸ دریافت)
Encouraging Vietnamese Students’ Willingness to Communicate Inside L2 English Classrooms
ص. ۴۷۶-۴۵۳
10.52547/LRR.13.5.17
Hung Phu Bui
*
،
Viet Quoc Hoang
،
Nam Hoai Nguyen
چکیده
(۳۸۹۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۲۶۳ دریافت)
Word-initial Voicing Contrast in Khuzestani Arabic Stops
ص. ۵۱۰-۴۷۷
10.52547/LRR.13.5.18
Nawal Bahrani
*
چکیده
(۲۴۷۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۴۰۶ دریافت)
The Effect of Topic on EFL Writing by Vietnamese Tertiary Students: Insights from Combining a Lexical Richness Analysis with Student Self-Reports
ص. ۵۴۰-۵۱۱
10.52547/LRR.13.5.19
Bao Trang Thi Nguyen
*
،
Jonathan Newton
،
Quynh Phuong Ngoc Tran
چکیده
(۳۳۹۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۱۷ دریافت)
Using Mobile Applications for Teaching English Vocabulary to Young Language Learners (YLLs): Investigating the Short- and Long-term Impacts
ص. ۵۶۴-۵۴۱
10.52547/LRR.13.5.20
Maryam Zakian
*
چکیده
(۳۱۹۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۲۸۳ دریافت)
Impact du jugement professionnel sur les pratiques évaluatives des enseignants du FLE en Iran
ص. ۵۹۱-۵۶۵
10.52547/LRR.13.5.21
Asiyeh Khajehali
*
،
Mahmoud Reza Gashmardi
چکیده
(۲۵۰۷ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۳۱۲ دریافت)
Pour l’étude d’une œuvre hybride: Analyse linguistique de Sur les pas de Rûmi de Nahal Tajadod
ص. ۶۱۲-۵۹۳
Mina Mazhari
*
،
Saeed Mahmoudi Tavana
چکیده
(۲۱۸۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۲۵ دریافت)
Investigating the Relationships of Iraqi EFL Teachers’ Emotion Regulation, Resilience and Psychological Well-being
ص. ۶۴۰-۶۱۳
Ahmed Hasan Khammat
*
چکیده
(۲۹۴۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۳۷۴۰ دریافت)
Learners' Perceptions of Computerized Cognitive Training Transfer to L2 Learning: An Adaptive Case for COVID-19
ص. ۶۷۱-۶۴۱
Samaneh Seyyedabadi
،
Zohreh Nafissi
*
،
Reza Rostami
،
Elaheh Sotoudehnama
چکیده
(۲۳۲۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۲۰۷ دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS