ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره 13، شماره 5 - ( 1401 )
English and French articles
Revisiting Research on Positive Psychology in Second and Foreign Language Education: Trends and Directions
ص. 43-1
10.52547/LRR.13.5.2
Ali Derakhshan
*
چکیده
(2130 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(858 دریافت)
How Syntactically Complex is L2 Academic Research Writing by Filipino Researchers across Disciplines?
ص. 74-45
10.52547/LRR.13.5.3
Hjalmar Hernandez
*
چکیده
(704 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(285 دریافت)
The Effects of Reading and Listening on L2 Incidental Learning and Retention of Different Dimensions of Word Knowledge
ص. 115-75
10.52547/LRR.13.5.4
Shiva Kaivanpanah
،
Is'haaq Akbarian
،
Maryam Rezaee
*
چکیده
(835 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(258 دریافت)
Exploring English Language Teaching in Ecuadorian Secondary Schools: Teachers’ Beliefs About the National Curriculum Reform
ص. 140-117
10.52547/LRR.13.5.5
Carlos Lenin Alvarez Llerena
،
Xuan Van Ha
*
چکیده
(1446 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(497 دریافت)
Validation of the Persian Adaptation of Academic Emotion Regulation Questionnaire in the EFL Context
ص. 168-141
10.52547/LRR.13.5.6
Parastoo Alizadeh Oghyanous
،
Mohammad Nabi Karimi
*
،
Mohammad R. Hashemi
چکیده
(737 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(317 دریافت)
General English Programs in Tertiary Education in Vietnam
ص. 196-169
10.52547/LRR.13.5.7
Cuong Pham
*
چکیده
(743 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(470 دریافت)
The Implementation of Self-Monitoring in Writing: Analyzing the Form and Content of EFL Learners’ Annotations
ص. 222-197
10.52547/LRR.13.5.8
Masoomeh Estaji
*
چکیده
(623 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(251 دریافت)
Acquisition of L3 French Object Clitics by L1-Sinhala-L2-English Speakers
ص. 252-223
10.52547/LRR.13.5.9
Chandeera Gunawardena
*
چکیده
(585 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(253 دریافت)
Classroom Discourse: The Skills and Systems Mode in the Persian Reading and Writing Literacy Development Course
ص. 280-253
10.52547/LRR.13.5.10
Abdulbaset Saeedian
*
چکیده
(846 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(261 دریافت)
A Qualitative Evaluation of the Impact of Online Visually-Based L2 Acquisition on College Students’ Risk-Taking, Motivation, and Anxiety
ص. 301-281
10.52547/LRR.13.5.11
Liqaa Habeb Al-Obaydi
،
Marcel Pikhart
*
چکیده
(731 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(176 دریافت)
Faciality and De-facialization in Ken Kesey’s One Flew over the Cuckoo’s Nest: A Deleuze and Guattari’s Semiotic Study
ص. 324-303
10.52547/LRR.13.5.12
Nabiolah Khodajou Masouleh
*
،
Behzad Barekat
چکیده
(5703 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(368 دریافت)
L2 Grit and Foreign Language Enjoyment: Arguments in Light of Control-Value Theory and Its Methodological Compatibility
ص. 357-325
10.52547/LRR.13.5.13
Ziwen Pan
*
چکیده
(1062 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(678 دریافت)
Developing and Validating a Questionnaire on EFL Teachers’ Beliefs about Task-based Language Teaching (TBLT)
ص. 390-359
10.52547/LRR.13.5.14
Elaheh Shirafkan
،
Amir Marzban
*
،
Shaban Najafi Karimi
چکیده
(1194 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(290 دریافت)
Analyzing the English Comic Version of The Analects of Confucius Based on Visual Grammar
ص. 419-391
10.52547/LRR.13.5.15
Jiaming Qi
*
،
Saengchan Hemchua
چکیده
(653 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(297 دریافت)
Establishing Interpreter Training Discipline in the Iranian Higher Education
ص. 452-421
10.52547/LRR.13.5.16
Naser Janani
،
Alireza Ameri
*
،
Gholamreza Abbasian
چکیده
(741 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(331 دریافت)
Encouraging Vietnamese Students’ Willingness to Communicate Inside L2 English Classrooms
ص. 476-453
10.52547/LRR.13.5.17
Hung Phu Bui
*
،
Viet Quoc Hoang
،
Nam Hoai Nguyen
چکیده
(1527 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(585 دریافت)
Word-initial Voicing Contrast in Khuzestani Arabic Stops
ص. 510-477
10.52547/LRR.13.5.18
Nawal Bahrani
*
چکیده
(581 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(223 دریافت)
The Effect of Topic on EFL Writing by Vietnamese Tertiary Students: Insights from Combining a Lexical Richness Analysis with Student Self-Reports
ص. 540-511
10.52547/LRR.13.5.19
Bao Trang Thi Nguyen
*
،
Jonathan Newton
،
Quynh Phuong Ngoc Tran
چکیده
(817 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(200 دریافت)
Using Mobile Applications for Teaching English Vocabulary to Young Language Learners (YLLs): Investigating the Short- and Long-term Impacts
ص. 564-541
10.52547/LRR.13.5.20
Maryam Zakian
*
چکیده
(860 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(637 دریافت)
Impact du jugement professionnel sur les pratiques évaluatives des enseignants du FLE en Iran
ص. 591-565
10.52547/LRR.13.5.21
Asiyeh Khajehali
*
،
Mahmoud Reza Gashmardi
چکیده
(746 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(241 دریافت)
Pour l’étude d’une œuvre hybride: Analyse linguistique de Sur les pas de Rûmi de Nahal Tajadod
ص. 612-593
Mina Mazhari
*
،
Saeed Mahmoudi Tavana
چکیده
(586 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(348 دریافت)
Investigating the Relationships of Iraqi EFL Teachers’ Emotion Regulation, Resilience and Psychological Well-being
ص. 640-613
Ahmed Hasan Khammat
*
چکیده
(761 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(682 دریافت)
Learners' Perceptions of Computerized Cognitive Training Transfer to L2 Learning: An Adaptive Case for COVID-19
ص. 671-641
Samaneh Seyyedabadi
،
Zohreh Nafissi
*
،
Reza Rostami
،
Elaheh Sotoudehnama
چکیده
(603 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(239 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS