ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره ۱۳، شماره ۳ - ( ۱۴۰۱ )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(۱۶۴۲ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۲۶۴ دریافت)
Exploring Cultural Schemas in Foreign Language Education Policy (FLEP) Documents of Iran
ص. ۲۹-۱
10.52547/LRR.13.3.2
Ali Dabbagh
،
Esmat Babaii
*
،
Mahmood Reza Atai
چکیده
(۳۳۶۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۷۱۸ دریافت)
Investigating the Anxiety Factors among English for Specific Purposes Students in a Vocational Education setting
ص. ۵۴-۳۱
10.52547/LRR.13.3.3
Pratika Ayuningtyas
،
Lutfi Ashar Mauludin
*
،
Gatot Prasetyo
چکیده
(۳۶۳۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۳۷۹ دریافت)
Cognitive and Metacognitive Strategy Use in Reading: The Case of Iranian EFL Students’ Test Performance
ص. ۸۵-۵۵
10.52547/LRR.13.3.4
Zahra Mosalli
،
Seyyedeh Susan Marandi
*
،
Leila Tajik
چکیده
(۲۸۶۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۲۶۲ دریافت)
L2 ASD Learners’ Scaffolding Development after Long Interaction with The Mobile Story-Sharing Application
ص. ۱۱۰-۸۷
10.52547/LRR.13.3.5
Trishna Nanda Barianty
*
،
Yudhi Arifani
،
Nirwanto Maruf
،
Slamet Setiawan
چکیده
(۳۲۷۱ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۳۴۹۱ دریافت)
Effect of Emotional Valence, Frequency and Gender on L2 Word Recognition Time: An Eye Tracking Study
ص. ۱۳۸-۱۱۱
10.52547/LRR.13.3.6
Davoud Amini
*
،
Mahdieh Mamizadeh
،
Kazem Pouralvar
چکیده
(۳۰۰۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۱۵ دریافت)
A Corpus-based Analysis of Noun Phrase Complexity in Research Article Part-genres in Applied Linguistics and Clinical Medicine
ص. ۱۷۳-۱۳۹
10.52547/LRR.13.3.7
Rajab Esfandiari
*
،
Mohammad Ahmadi
چکیده
(۲۸۹۸ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۷۷۶ دریافت)
Iranian EFL Students’ L2 Engagement: The Impact of Teacher Support and Teacher-student Rapport
ص. ۱۹۸-۱۷۵
10.52547/LRR.13.3.8
Farzaneh Shakki
*
چکیده
(۵۴۲۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۷۸۹ دریافت)
A Small-Scale Corpus-Based Study for The Varietal Differences in American and British English: Implications for Language Education
ص. ۲۲۶-۱۹۹
10.52547/LRR.13.3.9
Ibrahim Halil Topal
*
چکیده
(۲۷۶۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۶۰۹ دریافت)
EFL Teachers’ Use of Coping Strategies in the Face of Identity Tensions
ص. ۲۵۴-۲۲۷
10.52547/LRR.13.3.10
Mohammad Mahdi Hajmalek
*
،
Nafise Basiri
چکیده
(۳۱۸۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۷۱۲ دریافت)
Source Use by EFL Undergraduate Students: Challenges and Success in Process-based Writing
ص. ۲۸۴-۲۵۵
10.52547/LRR.13.3.11
Liliya Makovskaya
،
Saida Radjabzade
*
چکیده
(۳۱۲۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۸۴۷ دریافت)
Iranian EFL Learners' Narratives in a Pandemic Pedagogy: Appreciative Inquiry-Based Approach
ص. ۳۱۴-۲۸۵
10.52547/LRR.13.3.12
Khadijeh Aghaei
،
Behrooz Ghoorchaei
*
،
Mojtaba Rajabi
،
Mohammad Ali Ayatollahi
چکیده
(۳۵۰۱ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۶۴۵ دریافت)
Grammar Instruction to Young Adolescents at Lower Proficiency Levels Through Metacognitive Intervention
ص. ۳۴۴-۳۱۵
10.52547/LRR.13.3.13
Hossein Bozorgian
،
Sediqeh Fallahpour
،
Meysam Muhammadpour
*
چکیده
(۲۹۷۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۷۲ دریافت)
Intergenerational Transmission of Chinese Foochow: Exploring a Connection between Family Language Policy and Language-Ethnicity Dimensions
ص. ۳۷۴-۳۴۵
10.52547/LRR.13.3.14
Teresa Ong
*
،
Su-Hie Ting
چکیده
(۲۹۸۷ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۷۴۲ دریافت)
The Path in Behind and the Challenges in Front: A Methodological Synthesis of Iranian L2 Papers
ص. ۴۰۱-۳۷۵
10.52547/LRR.13.3.15
Akbar A. Jahanbakhsh
*
،
Parviz Ajideh
چکیده
(۲۵۸۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۳۳۵ دریافت)
Iranian EFL Teachers' Beliefs about Dynamic Assessment: Does Context Make a Difference?
ص. ۴۲۸-۴۰۳
10.52547/LRR.13.3.16
Ali Momeni
،
Musa Nushi
*
چکیده
(۲۷۶۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۳۹ دریافت)
A Multisemiotic Investigation of Iranian EFL Teachers’ Turn-allocation Strategies in their Classroom Interactions
ص. ۴۵۲-۴۲۹
10.52547/LRR.13.3.17
Farhad Ghiasvand
*
چکیده
(۳۶۸۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۵۱ دریافت)
Investigating the Learning Style Variation and Strategy Selection of Iranian Learners in Listening Skill
ص. ۴۷۸-۴۵۳
10.52547/LRR.13.3.18
Mansoureh Sajjadi
*
،
Mohammad sadegh Bagheri
چکیده
(۳۴۵۵ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۶۹۶ دریافت)
Can We Learn about Culture by EFL Textbook Images? A Semiotic Approach Perspective
ص. ۴۹۹-۴۷۹
10.52547/LRR.13.3.19
Yongliang Wang
*
،
Saengchan Hemchua
چکیده
(۴۸۸۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۴۲۸ دریافت)
La pandémie de Covid-19 et l’apprentissage en ligne du français dans les établissements d’enseignement supérieur: L’université de Jordanie en tant qu’étude de cas
ص. ۵۲۹-۵۰۱
10.52547/LRR.13.3.20
Nisreen Abu Hanak
*
،
Bassel Al Zboun
چکیده
(۲۶۵۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۷۵۲ دریافت)
L’étude de la sonorité des consonnes labiales employées dans le groupe CC en position finale de la syllabe CVCC (Le cas du lexique pur et emprunté en persan contemporain)
ص. ۵۶۶-۵۳۱
Fatemeh Shahverdi
،
Aliyeh Kord Zafaranlu Kambuziya
،
Parivash Safa
*
چکیده
(۲۷۴۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۲۰۶ دریافت)
La mise en application et le développement de la compétence transculturelle chez les apprenants de FLE en contexte iranien
ص. ۶۹۸-۵۶۷
Azadeh Fesanghari
،
Hamid Reza Shairi
*
،
Mahmoud Reza Gashmardi
،
Roya Letafati
چکیده
(۶۳۲۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۵۲۴ دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS