ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره 13، شماره 3 - ( 1401 )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(318 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(284 دریافت)
Exploring Cultural Schemas in Foreign Language Education Policy (FLEP) Documents of Iran
ص. 29-1
10.52547/LRR.13.3.2
Ali Dabbagh
،
Esmat Babaii
*
،
Mahmood Reza Atai
چکیده
(1230 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(492 دریافت)
Investigating the Anxiety Factors among English for Specific Purposes Students in a Vocational Education setting
ص. 54-31
10.52547/LRR.13.3.3
Pratika Ayuningtyas
،
Lutfi Ashar Mauludin
*
،
Gatot Prasetyo
چکیده
(1357 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(765 دریافت)
Cognitive and Metacognitive Strategy Use in Reading: The Case of Iranian EFL Students’ Test Performance
ص. 85-55
10.52547/LRR.13.3.4
Zahra Mosalli
،
Seyyedeh Susan Marandi
*
،
Leila Tajik
چکیده
(1039 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(728 دریافت)
L2 ASD Learners’ Scaffolding Development after Long Interaction with The Mobile Story-Sharing Application
ص. 110-87
10.52547/LRR.13.3.5
Trishna Nanda Barianty
*
،
Yudhi Arifani
،
Nirwanto Maruf
،
Slamet Setiawan
چکیده
(1145 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(479 دریافت)
Effect of Emotional Valence, Frequency and Gender on L2 Word Recognition Time: An Eye Tracking Study
ص. 138-111
10.52547/LRR.13.3.6
Davoud Amini
*
،
Mahdieh Mamizadeh
،
Kazem Pouralvar
چکیده
(1123 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(375 دریافت)
A Corpus-based Analysis of Noun Phrase Complexity in Research Article Part-genres in Applied Linguistics and Clinical Medicine
ص. 173-139
10.52547/LRR.13.3.7
Rajab Esfandiari
*
،
Mohammad Ahmadi
چکیده
(986 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(462 دریافت)
Iranian EFL Students’ L2 Engagement: The Impact of Teacher Support and Teacher-student Rapport
ص. 198-175
10.52547/LRR.13.3.8
Farzaneh Shakki
*
چکیده
(1844 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(875 دریافت)
A Small-Scale Corpus-Based Study for The Varietal Differences in American and British English: Implications for Language Education
ص. 226-199
10.52547/LRR.13.3.9
Ibrahim Halil Topal
*
چکیده
(859 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(362 دریافت)
EFL Teachers’ Use of Coping Strategies in the Face of Identity Tensions
ص. 254-227
10.52547/LRR.13.3.10
Mohammad Mahdi Hajmalek
*
،
Nafise Basiri
چکیده
(1010 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(466 دریافت)
Source Use by EFL Undergraduate Students: Challenges and Success in Process-based Writing
ص. 284-255
10.52547/LRR.13.3.11
Liliya Makovskaya
،
Saida Radjabzade
*
چکیده
(1142 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(503 دریافت)
Iranian EFL Learners' Narratives in a Pandemic Pedagogy: Appreciative Inquiry-Based Approach
ص. 314-285
10.52547/LRR.13.3.12
Khadijeh Aghaei
،
Behrooz Ghoorchaei
*
،
Mojtaba Rajabi
،
Mohammad Ali Ayatollahi
چکیده
(1465 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(435 دریافت)
Grammar Instruction to Young Adolescents at Lower Proficiency Levels Through Metacognitive Intervention
ص. 344-315
10.52547/LRR.13.3.13
Hossein Bozorgian
،
Sediqeh Fallahpour
،
Meysam Muhammadpour
*
چکیده
(871 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(390 دریافت)
Intergenerational Transmission of Chinese Foochow: Exploring a Connection between Family Language Policy and Language-Ethnicity Dimensions
ص. 374-345
10.52547/LRR.13.3.14
Teresa Ong
*
،
Su-Hie Ting
چکیده
(939 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(379 دریافت)
The Path in Behind and the Challenges in Front: A Methodological Synthesis of Iranian L2 Papers
ص. 401-375
10.52547/LRR.13.3.15
Akbar A. Jahanbakhsh
*
،
Parviz Ajideh
چکیده
(886 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(249 دریافت)
Iranian EFL Teachers' Beliefs about Dynamic Assessment: Does Context Make a Difference?
ص. 428-403
10.52547/LRR.13.3.16
Ali Momeni
،
Musa Nushi
*
چکیده
(952 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(390 دریافت)
A Multisemiotic Investigation of Iranian EFL Teachers’ Turn-allocation Strategies in their Classroom Interactions
ص. 452-429
10.52547/LRR.13.3.17
Farhad Ghiasvand
*
چکیده
(1159 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(395 دریافت)
Investigating the Learning Style Variation and Strategy Selection of Iranian Learners in Listening Skill
ص. 478-453
10.52547/LRR.13.3.18
Mansoureh Sajjadi
*
،
Mohammad sadegh Bagheri
چکیده
(1615 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(420 دریافت)
Can We Learn about Culture by EFL Textbook Images? A Semiotic Approach Perspective
ص. 499-479
10.52547/LRR.13.3.19
Yongliang Wang
*
،
Saengchan Hemchua
چکیده
(1560 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(638 دریافت)
La pandémie de Covid-19 et l’apprentissage en ligne du français dans les établissements d’enseignement supérieur: L’université de Jordanie en tant qu’étude de cas
ص. 529-501
10.52547/LRR.13.3.20
Nisreen Abu Hanak
*
،
Bassel Al Zboun
چکیده
(863 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(615 دریافت)
L’étude de la sonorité des consonnes labiales employées dans le groupe CC en position finale de la syllabe CVCC (Le cas du lexique pur et emprunté en persan contemporain)
ص. 566-531
Fatemeh Shahverdi
،
Aliyeh Kord Zafaranlu Kambuziya
،
Parivash Safa
*
چکیده
(1002 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(276 دریافت)
La mise en application et le développement de la compétence transculturelle chez les apprenants de FLE en contexte iranien
ص. 698-567
Azadeh Fesanghari
،
Hamid Reza Shairi
*
،
Mahmoud Reza Gashmardi
،
Roya Letafati
چکیده
(1860 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(360 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS