ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره 13، شماره 3 - ( 1401 )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(1384 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1022 دریافت)
Exploring Cultural Schemas in Foreign Language Education Policy (FLEP) Documents of Iran
ص. 29-1
10.52547/LRR.13.3.2
Ali Dabbagh
،
Esmat Babaii
*
،
Mahmood Reza Atai
چکیده
(2700 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1453 دریافت)
Investigating the Anxiety Factors among English for Specific Purposes Students in a Vocational Education setting
ص. 54-31
10.52547/LRR.13.3.3
Pratika Ayuningtyas
،
Lutfi Ashar Mauludin
*
،
Gatot Prasetyo
چکیده
(3078 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1977 دریافت)
Cognitive and Metacognitive Strategy Use in Reading: The Case of Iranian EFL Students’ Test Performance
ص. 85-55
10.52547/LRR.13.3.4
Zahra Mosalli
،
Seyyedeh Susan Marandi
*
،
Leila Tajik
چکیده
(2410 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1867 دریافت)
L2 ASD Learners’ Scaffolding Development after Long Interaction with The Mobile Story-Sharing Application
ص. 110-87
10.52547/LRR.13.3.5
Trishna Nanda Barianty
*
،
Yudhi Arifani
،
Nirwanto Maruf
،
Slamet Setiawan
چکیده
(2721 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2551 دریافت)
Effect of Emotional Valence, Frequency and Gender on L2 Word Recognition Time: An Eye Tracking Study
ص. 138-111
10.52547/LRR.13.3.6
Davoud Amini
*
،
Mahdieh Mamizadeh
،
Kazem Pouralvar
چکیده
(2507 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1250 دریافت)
A Corpus-based Analysis of Noun Phrase Complexity in Research Article Part-genres in Applied Linguistics and Clinical Medicine
ص. 173-139
10.52547/LRR.13.3.7
Rajab Esfandiari
*
،
Mohammad Ahmadi
چکیده
(2381 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1443 دریافت)
Iranian EFL Students’ L2 Engagement: The Impact of Teacher Support and Teacher-student Rapport
ص. 198-175
10.52547/LRR.13.3.8
Farzaneh Shakki
*
چکیده
(4489 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2196 دریافت)
A Small-Scale Corpus-Based Study for The Varietal Differences in American and British English: Implications for Language Education
ص. 226-199
10.52547/LRR.13.3.9
Ibrahim Halil Topal
*
چکیده
(2231 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1305 دریافت)
EFL Teachers’ Use of Coping Strategies in the Face of Identity Tensions
ص. 254-227
10.52547/LRR.13.3.10
Mohammad Mahdi Hajmalek
*
،
Nafise Basiri
چکیده
(2660 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1469 دریافت)
Source Use by EFL Undergraduate Students: Challenges and Success in Process-based Writing
ص. 284-255
10.52547/LRR.13.3.11
Liliya Makovskaya
،
Saida Radjabzade
*
چکیده
(2580 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1491 دریافت)
Iranian EFL Learners' Narratives in a Pandemic Pedagogy: Appreciative Inquiry-Based Approach
ص. 314-285
10.52547/LRR.13.3.12
Khadijeh Aghaei
،
Behrooz Ghoorchaei
*
،
Mojtaba Rajabi
،
Mohammad Ali Ayatollahi
چکیده
(3010 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1354 دریافت)
Grammar Instruction to Young Adolescents at Lower Proficiency Levels Through Metacognitive Intervention
ص. 344-315
10.52547/LRR.13.3.13
Hossein Bozorgian
،
Sediqeh Fallahpour
،
Meysam Muhammadpour
*
چکیده
(2287 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1282 دریافت)
Intergenerational Transmission of Chinese Foochow: Exploring a Connection between Family Language Policy and Language-Ethnicity Dimensions
ص. 374-345
10.52547/LRR.13.3.14
Teresa Ong
*
،
Su-Hie Ting
چکیده
(2372 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1349 دریافت)
The Path in Behind and the Challenges in Front: A Methodological Synthesis of Iranian L2 Papers
ص. 401-375
10.52547/LRR.13.3.15
Akbar A. Jahanbakhsh
*
،
Parviz Ajideh
چکیده
(2083 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1087 دریافت)
Iranian EFL Teachers' Beliefs about Dynamic Assessment: Does Context Make a Difference?
ص. 428-403
10.52547/LRR.13.3.16
Ali Momeni
،
Musa Nushi
*
چکیده
(2263 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1287 دریافت)
A Multisemiotic Investigation of Iranian EFL Teachers’ Turn-allocation Strategies in their Classroom Interactions
ص. 452-429
10.52547/LRR.13.3.17
Farhad Ghiasvand
*
چکیده
(3167 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1291 دریافت)
Investigating the Learning Style Variation and Strategy Selection of Iranian Learners in Listening Skill
ص. 478-453
10.52547/LRR.13.3.18
Mansoureh Sajjadi
*
،
Mohammad sadegh Bagheri
چکیده
(2921 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1334 دریافت)
Can We Learn about Culture by EFL Textbook Images? A Semiotic Approach Perspective
ص. 499-479
10.52547/LRR.13.3.19
Yongliang Wang
*
،
Saengchan Hemchua
چکیده
(3965 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1964 دریافت)
La pandémie de Covid-19 et l’apprentissage en ligne du français dans les établissements d’enseignement supérieur: L’université de Jordanie en tant qu’étude de cas
ص. 529-501
10.52547/LRR.13.3.20
Nisreen Abu Hanak
*
،
Bassel Al Zboun
چکیده
(2191 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1492 دریافت)
L’étude de la sonorité des consonnes labiales employées dans le groupe CC en position finale de la syllabe CVCC (Le cas du lexique pur et emprunté en persan contemporain)
ص. 566-531
Fatemeh Shahverdi
،
Aliyeh Kord Zafaranlu Kambuziya
،
Parivash Safa
*
چکیده
(2293 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(992 دریافت)
La mise en application et le développement de la compétence transculturelle chez les apprenants de FLE en contexte iranien
ص. 698-567
Azadeh Fesanghari
،
Hamid Reza Shairi
*
،
Mahmoud Reza Gashmardi
،
Roya Letafati
چکیده
(5688 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1214 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS