ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره ۱۱، شماره ۴ - ( ۱۳۹۹ )
مقایسۀ بازداری شناختی در دانشآموزان دوزبانه و یکزبانه
ص. ۲۳-۱
فائزه ادیب نیا
*
،
صغری اکبری چرمهینی
چکیده
(۴۸۸۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۵۰۱ دریافت)
زبان و سبک گفتار شخصیت در نمایشنامۀ مجنون محبت، نوشتۀ سام شپرد
ص. ۴۸-۲۵
علی آقایی
،
رجبعلی عسکرزاده طرقبه
*
،
محمود رضا قربان صباغ
چکیده
(۴۱۱۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۱۶۶ دریافت)
سبکشناسی «دگردیسی جسمانه» در داستانهای کودک بر پایۀ نظام گفتمان تنشی
ص. ۷۴-۴۹
امیر حسین زنجانبر
*
،
علی عباسی
چکیده
(۳۸۶۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۱۲۲ دریافت)
ساختهای دواسمی در زبان فارسی بر اساس مدل محدودیتها
ص. ۱۰۴-۷۵
علی عربانی دانا
،
عادل رفیعی
*
چکیده
(۳۶۳۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۸۲۹ دریافت)
احساس در واژگان و عبارات بخش خواندن آزمون تافل
ص. ۱۲۸-۱۰۵
یاسر خیرخواه نیا
،
بهزاد قنسولی
*
،
جواد صالحی فدردی
چکیده
(۳۷۸۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۰۷۳ دریافت)
تحلیل انتقادی دشواریهای زبانی مربوط به طبقهبندی اطلاعات در قانون آیین دادرسی کیفری بر اساس رویکرد نقشگرا
ص. ۱۵۲-۱۲۹
محمد هاتفی
*
چکیده
(۳۱۷۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۴۷ دریافت)
صفتهای فعلی زبان روسی در آینۀ زبان فارسی
ص. ۱۸۱-۱۵۳
سعیده دست آموز
*
چکیده
(۴۱۶۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۳۹۴۶ دریافت)
اعتبارسنجی معیارنمرهدهی مهارت صحبت کردن در آزمون جامع زبان فارسی فردوسی
ص. ۲۱۰-۱۸۳
محسن رودمعجنی
*
،
احسان قبول
چکیده
(۴۰۸۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۰۹۱ دریافت)
تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری و نوشتاری دورۀ دبستان از منظر معنیشناسی قالبی
ص. ۲۴۰-۲۱۱
مریم سادات فیاضی
*
،
حسین صافی پیرلوجه
چکیده
(۵۴۱۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۷۴۰ دریافت)
شیوههای دستیابی به اصل توالی رسایی و قانون مجاورت هجا: نظریۀ بهینگی
ص. ۲۶۵-۲۴۱
لیلا سلیمی
،
عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا
*
چکیده
(۳۶۳۷ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۲۰ دریافت)
تأثیر آموزش راهبردهای خواندن زبان دوم بر عملکرد درکمطلب و اضطراب خواندن زبانآموزان ایرانی
ص. ۲۹۵-۲۶۷
جلیل فتحی
*
،
محسن شیرازی زاده
چکیده
(۵۶۷۲ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۵۰۷ دریافت)
تحلیل آماری تداخل واژگانی و نقش آن در مهارت نگارش به زبان عربی
ص. ۳۲۶-۲۹۷
عیسی متقی زاده
*
،
طاهره خان آبادی
چکیده
(۳۰۸۳ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۴۹ دریافت)
گورانی، هَورامی و کُردی: یک بررسی زبانشناختی در پاسخ به چمنآرا (1390) و بامشادی و همکاران (1393، 1394، 1395، 1396)
ص. ۳۶۱-۳۲۷
سید مهدی سجادی
*
چکیده
(۶۲۴۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۲۵۷ دریافت)
تلفظ تکواژ جمعِ «ها» در زبان فارسی
ص. ۳۸۹-۳۶۳
بشیر جم
*
چکیده
(۳۶۵۵ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۶۵ دریافت)
راهبردهای کلامی در تعامل بازجویی (جستاری در گفتمانکاوی قضائی)
ص. ۴۱۸-۳۹۱
پریسا نجفی
،
فریده حق بین
*
چکیده
(۴۱۲۲ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۶۷۷ دریافت)
عوامل مؤثر بر مطابقۀ مفعولی در کردی ایلامی
ص. ۴۴۳-۴۱۹
زهرا شرفخانی
،
حبیب گوهری
*
،
اکبر عزیزی فر
چکیده
(۲۷۸۰ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۷۹۵ دریافت)
بازنمایی دشمن در متن خاطرات زنی در اسارت: بررسی موردی کتاب خاطرات من زندهام
ص. ۴۷۵-۴۴۵
آرزو سلیمانی
،
فرهاد ساسانی
*
،
احمد پاکتچی
چکیده
(۳۵۵۸ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۱۰ دریافت)
کاربردشناسی ساختهای پرسشی در متون علمی زبان فارسی
ص. ۵۰۸-۴۷۷
علی رضا قلی فامیان
*
چکیده
(۳۳۶۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۵۶ دریافت)
حرکت فعل اصلی در کردی ـ سنندجی: رویکردی کمینهگرا
ص. ۵۳۲-۵۰۹
مژگان عثمانی
،
محمد دبیر مقدم
،
ارسلان گلفام
*
چکیده
(۳۷۰۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۹۷۷ دریافت)
بررسی مقایسهای فضای واکهای در کودکان دارای سمعک، کاشت حلزون شنوایی و کودکان بدون اختلال شنوایی
ص. ۵۶۵-۵۳۳
اسما ایزدی بیدانی
،
وحیده ابوالحسنی زاده
*
،
ازاده شریفی مقدم
چکیده
(۳۲۰۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۸۸۵ دریافت)
شناسایی و طبقهبندی چالشهای مدرسان زبان فارسی به غیرفارسیزبانان در کلاسهای چندفرهنگی
ص. ۶۰۴-۵۶۷
زهرا عباسی
*
،
حیات عامری
،
حسین مردانلو مقدم
چکیده
(۳۷۷۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۰۵۶ دریافت)
تأثیر ارزیابی پویا و غیرپویا بر درک یادگیرندگان زبان انگلیسی سطح متوسط از کنش های گفتاری معذرت خواهی و درخواست
ص. ۶۳۷-۶۰۵
علی درخشان
*
،
فرزانه شکی
،
محمد امین سارانی
چکیده
(۵۴۸۹ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۲۸۸ دریافت)
اصطلاحات خویشاوندی و خطابواژههایِ گویش نَنَّجی
ص. ۶۶۷-۶۳۹
رضا امینی
*
چکیده
(۳۶۱۴ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۰۱۱ دریافت)
آسیبشناسی برنامۀ نوین آموزش زبان انگلیسی در نظام رسمی از منظر متخصصان برنامۀ درسی: چارچوب سیاست و برنامهریزی آموزشی زبان
ص. ۷۰۳-۶۶۹
حسین داوری
*
،
ابوطالب ایرانمهر
،
سیدبهنام علوی مقدم
،
سعید نورزاده
چکیده
(۳۳۴۵ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۱۰۷ دریافت)
تحلیل مؤلفهها و سازوکارهای نشانه - معنایی دخیل در شکلگیری مفهوم «تردید» در گفتمان ادبی (مطالعۀ موردی رمان انگار گفته بودی لیلی اثر سپیده شاملو)
ص. ۷۳۳-۷۰۵
رضا رضایی
*
چکیده
(۳۰۱۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۸۷۵ دریافت)
رویکردی ساختی ـ شناختی به پسوند «- ار» در زبان فارسی
ص. ۷۶۶-۷۳۵
پارسا بامشادی
،
نگار داوری اردکانی
*
چکیده
(۳۴۷۲ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۲۲۷ دریافت)
تحلیل کیفیت معنابخشی به پدیدارها در زبان گفتمان عرفان بر مبنای آرای لاندوفسکی
ص. ۷۹۵-۷۶۷
عاطفه امیری فر
،
سید علی قاسم زاده
*
،
مرتضی معین
چکیده
(۲۷۳۵ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۱۸۳۲ دریافت)
لزوم بازنگری سرفصل درس های رشته زبان و ادبیات فرانسه؛ مورد درس نمایشنامه
ص. ۸۲۳-۷۹۷
دومینیک کارنوا ترابی
*
،
دانیال بسنج
،
مریم ایمانیان مفرد
چکیده
(۳۷۸۶ مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(۲۰۰۵ دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS