مقایسه تأثیر چیدمان مختلف تکنولوژی ریب های V شکل در افزایش توربولانس جریان و انتقال حرارت در خنک کاری داخلی پره های توربین گاز | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 36, Volume 17, Issue 5, 1396, Pages 316-326 PDF (1.48 M) | ||
| Authors | ||
| حمیدرضا شهبازیان1; سید مصطفی حسینعلی پور* 2; پریسا افکاری3 | ||
| 1دانشجوی دکتری دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
| 2دانشگاه علم و صنعت دانشکده مهندسی مکانیک | ||
| 3دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
| Abstract | ||
| افزایش دمای گاز ورودی به توربینهای گازی باعث افزایش قدرت و راندمان حرارتی آنها خواهد شد. با توجه به محدودیت دمایی آلیاژهای مورد استفاده، بهکارگیری روش-هایی جهت کاهش دمای اجزای توربین گاز بهخصوص پرههای توربین، امری ضروری خواهد بود. امروزه تکنولوژی دندههای V شکل نیز به علت انتقال حرارت مناسب، مورد توجه محققان و پژوهشگران خنککاری داخلی پرههای توربین گاز واقع شده است. هدف از این مقاله ارائه و مقایسه دو نمونه از چیدمان پیشنهادی جدید دندههای V شکل بهصورت چیدمان تناوبی و چیدمان روی یک خط در حالت جهتگیری به سمت پاییندست در دو صفحه مخالف در یک کانال مستطیلی و همچنین بررسی و امکانسنجی سیالاتی و انتقال حرارتی آنها بهمنظور استفاده در خنککاری داخلی پره توربین گاز میباشد. برای اعتبارسنجی از یک نمونه نتایج تجربی موجود استفاده شده و در ادامه، نتایج برای اعداد بیبعد 2000 | ||
| Keywords | ||
| توربین گاز; راندمان حرارتی; خنک کاری پره; شبیهسازی عددی | ||
|
Statistics Article View: 268 PDF Download: 282 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,398,201 |
| PDF Download | 15,843,873 |