روابط کاربردی برای برآورد غلظت آلاینده ناشی از خودرو در پارکینگهای بسته | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 47, Volume 16, Issue 11, 1395, Pages 445-448 PDF (304.89 K) | ||
| Authors | ||
| جواد امنیان1; مهدی معرفت* 2 | ||
| 1دانشجو/ دانشگاه تربیت مدرس | ||
| 2هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس | ||
| Abstract | ||
| با استفاده از تخمین میزان آلاینده در یک پارکینگ میتوان سیستم تهویهای با تضمین ایجاد کیفیت هوای مناسب طراحی نمود. در این مقاله رابطه کاربردی بین افزایش غلظت آلاینده ناشی از خودروها با زمان در پارکینگهای بسته بدست آمده است. نتایج حاصل از الگوی فوق از نظر فیزیکی بخوبی بیانگر تغییرات میزان غلظت منوکسیدکربن در پارکینگ تحت تاثیر پارامترهای عملکردی است. علاوه بر میزان دبی هوا که پارامتری با اهمیت در افزایش کیفیت هوا در پارکینگهای بسته است، کارآیی خروجی آلاینده هم در کیفیت هوا تاثیر داشته و اثر آن در رابطه بیان شده در این مقاله قابل مشاهده است. | ||
| Keywords | ||
| پخش آلودگی; پارکینگ طبقاتی; افزایش غلظت آلاینده; مدل عددی | ||
|
Statistics Article View: 268 PDF Download: 268 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,398,216 |
| PDF Download | 15,843,880 |