ارائه یک روش تلفیقی برای بهبود خطای ناشی از اثرات لبهها در روش تجزیه مود تجربی | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 37, Volume 16, Issue 12, 1395, Pages 357-364 PDF (645.83 K) | ||
| Authors | ||
| سید علی حسینی کردخیلی* ; حسین محمد نوازی; سیدحسن مومنی ماسوله | ||
| دانشگاه صنعتی شریف | ||
| Abstract | ||
| تجزیه مود تجربی یکی از روشهای نوین برای تجزیه سیگنال به مؤلفههای تشکیل دهنده خود است. ویژگی اصلی این روش، قابلیت اجرا برای تمامی انواع سیگنال اعم از ناایستا و غیرخطی است. وجود منابع خطای متعدد از قبیل خطای ناشی از معیار توقف، اثرات لبهها، تابع درونیابی و غیره باعث شده تا فعالیتهایی در جهت رفع و یا کاهش اثرات آنها انجام گیرد. در این پژوهش خطای اثرات لبهها مورد توجه قرار گرفته که روشهای متعددی عمدتاً بر مبنای تقارن و یا شیوههای مشابه برای کاهش اثر این خطا ارائه شده است. در این مقاله روشی تلفیقی ارائه شده که با تعریف مدل AR برای قسمت کوچکی از لبهها، ادامه پوشهای بیشینه و کمینه سیگنال را پیشبینی کرده و تعدادی از مودهای ذاتی اولیه بدست میآید. برای ادامه الگوریتم غربالگری که تعداد دادههای اکسترمم برای تشکیل مدل AR کافی نباشد، روشهای مبتنی بر تقارن به کار گرفته میشود. در نهایت، در قالب چند مثال نشان داده شده است که روش ارائه شده نتایج دقیقتری نسبت به روشهای مبتنی بر تقارن دارد. برای واقعیتر شدن مثالهای مورد بررسی، حالتهای بدون نویز و با نویز هر دو لحاظ شدهاند. | ||
| Keywords | ||
| تجزیه مود تجربی; توابع مود ذاتی; خطای اثرات لبهها; مدل AR; روش آیینهای | ||
|
Statistics Article View: 389 PDF Download: 611 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,396,788 |
| PDF Download | 15,843,196 |