بررسی تجربی میدان جریان روی ایرفویل بلانت در رینولدز بسیار کم | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 22, Volume 15, Issue 7, 1394, Pages 181-187 PDF (586.6 K) | ||
| Authors | ||
| رضا کامیاب متین1; حجت قاسمی* 1; عباس ابراهیمی2 | ||
| 1دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
| 2دانشگاه صنعتی شریف | ||
| Abstract | ||
| این مقاله به بررسی تجربی میدان جریان روی یک ایرفویل بلانت میپردازد. برای این کار از سیستم اندازهگیری PIV مبتنی بر ساختارهای لحظهای جریان استفاده شده است تا امکان مشاهده و بررسی دو بعدی جریان حول ایرفویل در لحظات مختلف فراهم شود. این مطالعه برای جریان با اعداد رینولدز بسیار کم (کوچکتر از 4500) انجام شده است. این رژیم جریان بسیار نزدیک به رژیم حاکم در شرایط پروازی هواپیماهای بدون سرنشین در مقیاس میکرو است. به منظور اعتبار سنجی روش به کار برده شده، جریان حول استوانه مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه میدانهای سرعت لحظهای و سرعت متوسط، خطوط جریان و میدان ورتیسیتی متوسط حول ایرفویلهای ساده و بلانت بدست آمده است. نتایج نشان میدهند که تفاوتهایی در ساختارهای گردابهای و ابعاد ناحیه جدایش برای ایرفویل با بلانت نسبت به ایرفویل ساده وجود دارند. ضمن اینکه جدایش جریان در هر دو حالت ایرفویل ساده و ایرفویل دارای بلانت در زاویه حمله 5 درجه رخ داده است. همچنین تشکیل گردابهها در ناحیه جدایش و موقعیت آنها و نحوه چرخش آنها در زمانهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. | ||
| Keywords | ||
| روش piv; ایرفویل بلانت; رینولدز بسیار کم; ناحیه جدایش; سرعتهای لحظهای | ||
|
Statistics Article View: 277 PDF Download: 297 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,572 |
| Article View | 19,841,991 |
| PDF Download | 16,029,187 |