مدل سازی سوختگی های ناشی از کیسه هوا به منظور بررسی نقش پارامترهای مختلف در ایجاد آن | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 11, Volume 14, Issue 8, 1393, Pages 83-94 PDF (450.18 K) | ||
| Authors | ||
| آیدا فتحی پور1; کیومرث مظاهری* 2 | ||
| 1دانشگاه تربیت مدرس | ||
| 2استاد دانشگاه تربیت مدرس | ||
| Abstract | ||
| استفاده از کیسه های هوا به عنوان وسیلهای مورد قبول برای ایمنی سرنشین در تصادفات، در حال افزایش است. اما در بسیاری از موارد خود کیسه های هوا، باعث آسیب دیدگی سرنشین می شود. یکی از آسیب دیدگی های رایج، سوختگی ناشی از کیسهی هوا است. سوختگی های ناشی از کیسههای هوا میتوانند شیمیایی یا حرارتی باشند. سوختگیهای شیمیایی در این مقاله بررسی نشده است. سوختگی های حرارتی ناشی از کیسه های هوا دو نوع است: سوختگی ناشی از برخورد مستقیم با کیسهی هوا و سوختگی ناشی از برخورد با گاز داغ خروجی از دریچههای کیسهی هوا. هدف این مقاله شبیه سازی عددی این دو نوع سوختگی است. یک مطالعه پارامتریک برای بررسی نقش جنس کیسه ی هوا، قطر دریچه، تعداد دریچهها و فاصله سرنشین از کیسه ی هوا، انجام شده است. طبق نتایج به دست آمده بیشترین سوختگی مربوط به PA66 )پلی آمید 66) و کمترین مربوط به PET (پلی اتیلن) می باشد. با افزایش قطر دریچه عمق ایجاد سوختگی بیشتر می شود. با افزایش تعداد دریچه ها عمق ایجاد سوختگی افزایش پیدا می کند. فاصلهی سرنشین از کیسهی هوا رابطهی مشخصی با سوختگی ندارد. | ||
| Keywords | ||
| کیسهی هوا; سوختگی; تابع سوختگی امگا; مدل دینامیک گاز ونگ- نفسکه | ||
|
Statistics Article View: 218 PDF Download: 330 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,584 |
| Article View | 20,350,212 |
| PDF Download | 16,250,312 |