مطالعه پارامتری به منظور بهینه سازی سینماتیکی پرنده بالزن بر مبنای مدل جدید ایروالاستیک | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 10, Volume 14, Issue 9, 1393, Pages 73-80 PDF (361.06 K) | ||
| Authors | ||
| سعید کریمیان علی ابادی* 1; عباس ابراهیمی2 | ||
| 1هیات علمی دانشگاه | ||
| 2دانشگاه شریف | ||
| Abstract | ||
| در این تحقیق یک مدلسازی دقیق سیستمی از پرنده بالزن ارایه شده که به نوبه خود جدید است و شامل همه پارامترهای موثر بر عملکرد آن می باشد. مکانیزم بال زدن مزیت های قابل توجه مانور پذیری و سرعت کم را در میکرو پرنده ها بدست داده است. فعالیت جاری ضمن پرداختن به جنبه های مختلف مدلسازی و تلفیق معادلات ایروالاستیک، امکان یک مطالعه پارامتری جامع را فراهم اورده است. مدلسازی بر مبنای توسعه معادلات حاکم بر یک بال انعطاف پذیر انجام شده و در گام دوم، با قیاس داده های تجربی حاصل از یک سکوی تست استاتیک، اعتبار مدل ارزیابی و تایید شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی و مطالعه پارامتری در قالب رفتار میانگین کمیت های عملکردی ارایه شده است. تغییرات نیروی جلوبرنده، توان مصرفی و راندمان بر حسب سختی پیچشی و نیز سینماتیک بال زدن نشان داده شده اند. بر این مبنا الزامات پرواز بهینه بالزن تدوبن شده است. نتایج این فعالیت نشان می دهد با تغییر فرکانس و بالطبع سرعت رو به جلوی پرنده، مقادیر بهینه دامنه بال زدن و پارامتر سختی پیچشی، مستقل می باشند. بنابراین با انتخاب مناسب متغیرهای سینماتیکی می توان با یک سختی معین، همواره در شرایط بهینه پرواز نمود. | ||
| Keywords | ||
| بالزن; مدلسازی; آیروالاستیک; بهینه سازی; سینماتیک | ||
|
Statistics Article View: 362 PDF Download: 516 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,431,388 |
| PDF Download | 17,549,915 |