تحلیل عددی جریان و انتقال حرارت آشفته در جت نوسانی برخوردی به سطح مقعر | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 13, Volume 13, Issue 1, 1392, Pages 129-137 PDF (1.03 M) | ||
| Authors | ||
| جواد محمدپور1; مهران رجبی زرگرآبادی* 2; هادی احمدی3 | ||
| 1دانشکده مهندسی دانشگاه سمنان | ||
| 2استادیار دانشکده مهندسی مکانیک- دانشگاه سمنان | ||
| 3دانشجوی کارشناسی ارشد-دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان | ||
| Abstract | ||
| این مقاله در مورد اثر نوسان های مربعی (ضربانی) بر روی جریان و انتقال حرارت آشفته یک جت شیاری برخوردی به سطح مقعر بحث می کند. در این راستا تحلیل عددی جریان و انتقال حرارت آشفته در یک جت دو بعدی با استفاده از مدل RNG-K-ε انجام شده است. اثرات عدد رینولدز جت، فاصله جت تا مرکز سطح برخورد و فرکانس نوسانات بر توزیع متوسط زمانی عدد ناسلت سطح مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که در مقایسه با جت پایا، استفاده از جت نوسانی در محدوده فرکانس 10 تا 50 هرتز باعث افزایش میانگین انتقال حرارت از سطح می شود. افزایش عدد رینولدز در محدوده 4۷40 تا 9590 نیز به طور قابل توجهی منجر به بالا رفتن متوسط زمانی عدد ناسلت می شود. همچنین در جت پایا، کاهش فاصله جت تا صفحه منجر به افزایش محسوس عدد ناسلت در ناحیه برخورد می شود. این در حالی است که درجت نوسانی، کاهش فاصله جت تا سطح مقعر منجر به تغییرات عدد ناسلت در سراسر سطح برخورد مقعر می شود. | ||
| Keywords | ||
| جریان آشفته; انتقال حرارت برخوردی; جت نوسانی; عدد ناسلت | ||
|
Statistics Article View: 2,742 PDF Download: 3,927 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,584 |
| Article View | 20,286,822 |
| PDF Download | 16,224,633 |