حذف اثرات سیستم تعلیق کابلی از مشخصات مودال اندازهگیری شده یک سازه منعطف | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 8, Volume 13, Issue 12, 1392, Pages 67-78 PDF (1.14 M) | ||
| Authors | ||
| احسان حاجی آقا محمد زرباف1; حمید احمدیان2; حسن جلالی* 3 | ||
| 1دانشگاه علم و صنعت | ||
| 2دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
| 3دانشگاه صنعتی اراک | ||
| Abstract | ||
| حین انجام آزمون مودال، سازه مورد بررسی توسط سیستم تعلیق به محیط پیرامون خود متصل می شود. سیستم تعلیق کابلی، یکی از متداول ترین سیستم های تعلیق در آزمون مودال می باشد که به علت سختی پایین، جهت شبیه سازی شرایط مرزی آزاد مورد استفاده قرار می گیرد. در چنین شرایطی، خواص مودال اندازه گیری شده سازه به عنوان مشخصات دینامیکی سازه در حالت آزاد فرض می شوند. اما در مواردی که سازه مورد بررسی، سازه ای بزرگ و با انعطاف پذیری بالا است، تاثیر سختی سیستم تعلیق کابلی بر خواص مودال اندازه گیری شده چشم گیر خواهد بود و نمی توان از اثرات سیستم تعلیق چشم پوشی کرد. تحقیق حاضر به حذف اثرات سیستم تعلیق از فرکانس های مودال اندازه گیری شده یک سازه بزرگ با انعطاف پذیری بالا می پردازد که توسط یک سیستم تعلیق کابلی به حالت تعلیق درآمده است. برای انجام این مهم، ابتدا حساسیت فرکانس های طبیعی سازه به سختی خارجی بررسی می شود و در ادامه، با مدلسازی دینامیکی سیستم تعلیق کابلی مورد بررسی، سختی موثر سیستم تعلیق بدست می آید. در ادامه با ارائه یک روش تکرارشونده، اثرات سختی سیستم تعلیق از فرکانس های مودال سازه حذف می شود. در نهایت روش تکرارشونده پیشنهادی توسط یک مدل عددی تایید شده و از آن برای اصلاح فرکانس های مودال اندازه گیری شده یک سازه واقعی استفاده می شود. | ||
| Keywords | ||
| آزمون مودال; سیستم تعلیق کابلی; تاثیرات سیستم نعلیق; اصلاح خواص مودال اندازهگیریشده | ||
|
Statistics Article View: 5,751 PDF Download: 8,058 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,443,871 |
| PDF Download | 17,553,735 |