بررسی تجربی و عددی جریان باد مقابل بر روی قطار مسافربری | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 11, Volume 13, Issue 13, 1392, Pages 100-111 PDF (2.6 M) | ||
| Authors | ||
| مهرداد ربانی1; احمدرضا فقیه خراسانی* 2 | ||
| 1دانشگاه یزد | ||
| 2استادیار/دانشگاه یزد | ||
| Abstract | ||
| در این پژوهش اثر جریان باد مقابل بر روی یک قطار مسافربری، بصورت تجربی و عددی مورد بررسی قرار گرفته است. در کار آزمایشگاهی مدل قطار در مقیاس 1:26 قطار واقعی ساخته شده که شامل لکوموتیو و یک واگن است. تعداد 16 مانومتر فشار به منظور اندازه گیری فشار در نقاط مختلف مدل قطار به کار گرفته شده است و نتایج برای سرعت های مختلف جریان باد مقابل ارائه شده اند. در شبیه سازی عددی، جریان اطراف قطار به صورت سه بعدی، مغشوش و تراکم ناپذیر مدل سازی شده است. جهت بررسی دقت حل عددی، ضرایب فشار بدست آمده از شبیه سازی عددی در نقاط مختلف قطار با داده های آزمایشگاهی مورد مقایسه قرار گرفته که نتایج شبیه سازی عددی را صحه گذاری می کند. همچنین تأثیر تعداد واگن ها بر ضریب پسا و توزیع فشار در صفحه تقارن قطار به صورت عددی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که افزایش تعداد واگن ها تا 7 عدد باعث افزایش ضریب پسا تا میزان1.2336 می شود اما سرعت قطار تأثیر محسوسی بر مقدار ضریب پسای قطار ندارد. همچنین ضریب پسای هر واگن مسافربری میانی قطار به طور میانگین 0.1321 می باشد. | ||
| Keywords | ||
| قطار; بررسی تجربی; شبیه سازی عددی; ضریب فشار; ضریب پسا | ||
|
Statistics Article View: 2,850 PDF Download: 3,936 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,398,216 |
| PDF Download | 15,843,880 |