بررسی تجربی جریان هوا در پاییندست سیمهای چند رشتهای | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 7, Volume 13, Issue 7, 1392, Pages 54-63 PDF (1 M) | ||
| Authors | ||
| محمد علی اردکانی* 1; عیسی ایروانی2 | ||
| 1دانشیار پژوهشکده مکانیک، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران. | ||
| 2دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران | ||
| Abstract | ||
| به منظور جلوگیری از سقوط افراد شناور و یا مدل به داخل تونل باد عمودی، در قسمت خروجی نازل، توری محافظ نصب میشود. از آنجا که جریان هوا دارای بیشترین سرعت در این قسمت از تونل باد میباشد، لذا افت فشار ایجاد شده ناشی از توری محافظ بسیار بالا و قابل ملاحظه میباشد. از طرف دیگر به دلیل اینکه توری محافظ به طور متناوب در معرض نیروهای دینامیکی ناشی از سقوط افراد شناور و یا مدل قرار دارد، لذا بایستی به منظور جلوگیری از وقوع پدیده خستگی از سیمهای چند رشتهای در ساخت آن استفاده شود. در این تحقیق با استفاده از روش اختلاف ممنتوم ضریب نیروی پسا برای سیم چند رشتهای و مفتول اندازهگیری و مقایسه شده است. برای این منظور از دستگاه جریان سنج سیم داغ با پراب یک بعدی استفاده شده است. نتایج نشان میدهند که در اعداد رینولدز حدود 103×2، ضریب نیروی پسای سیم چند رشتهای 16% از مفتول بزرگتر است که این مقدار با افزایش عدد رینولدز کاهش مییابد. بطوریکه برای عدد رینولدز 104 ضریب نیروی پسای سیم چند رشتهای و مفتول تقریبا برابر میباشد. | ||
| Keywords | ||
| توزیع سرعت; شدت اغتشاشها; ضریب نیروی پسا | ||
|
Statistics Article View: 3,190 PDF Download: 4,240 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,436,116 |
| PDF Download | 17,551,316 |