مقایسه روشهای حل عددی در برخورد قائم و مورب پرنده | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 3, Volume 11, Issue 2, 1390, Pages 13-25 PDF (4.69 M) | ||
| Authors | ||
| رضا هدایتی1; سعید ضیایی راد* 2 | ||
| 1دانشگاه صنعتی اصفهان | ||
| 2استاد دانشگاه صنعتی اصفهان | ||
| Abstract | ||
| تصادم بین پرنده و هواپیما که به عنوان "برخورد پرنده" شناخته می شود، پدیدهای معمول و در عین حال خطرناک است. در این پژوهش برای تحلیل برخورد پرنده از سه روش لاگرانژ، هیدرودینامیک ذرهای هموارشده (SPH) و اویلر-لاگرانژ اختیاری (ALE) استفادهشده و نتایج حاصل از آنها با هم و با نتایج تجربی مقایسه شده است. برای مقایسه نتایج، نحوه تغییر شکل مدل پرنده و نمایه فشار در مرکز برخورد با هم مقایسه شدهاند. نتایج نشان داد که هر سه روش لاگرانژ، هیدرودینامیک ذرهای هموارشده و اویلر-لاگرانژ اختیاری بهخوبی میتوانند نمودار فشار آزمونهای عملی را چه در برخورد عمود و چه در برخورد مورب پیش بینی کنند. همچنین هر سه روش تغییر شکل مشابهی از پرنده را چه در برخورد عمودی و چه در برخورد مورب پیش بینی میکنند. کوتاهی زمان حل، نداشتن پارامترهای زیاد و دشوار و نیز مواجهنشدن با خطاهای عددی شایستگی بهتر روش SPH را در مدل سازی برخورد پرنده نسبت به دو روش دیگر نشان میدهد. | ||
| Keywords | ||
| ای هموارشده | ||
|
Statistics Article View: 3,414 PDF Download: 4,457 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,407,560 |
| PDF Download | 15,848,205 |