مدلسازی واگن کمرشکن و بهینه سازی سیستم تعلیق آن در راستای قائم بر خطوط ریلی مستقیم برای حمل ترانسفورماتورهای سنگین | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 4, Volume 12, Issue 2, 1391, Pages 20-29 PDF (834.6 K) | ||
| Authors | ||
| محسن حاجی زین العابدینی1; حبیب الله ملاطفی* 2; حسن ظهور3; محسن درگزی4 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
| 2هیئت علمی / دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
| 3استاد تمام دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف | ||
| 4کارشناس مرکز تحقیقات راه آهن ایران | ||
| Abstract | ||
| در این تحقیق به منظور حمل و نقل ریلی ترانسفورماتورهای سنگین با مدلسازی کامپیوتری واگن کمرشکن شش محوره به بهینه سازی رفتار دینامیکی سیستم تعلیق در راستای قائم پرداخته شده است. برای این کار ابتدا با نرم افزار ADAMS/Rail و روش نیوتن-اویلر، دینامیک واگن کمرشکن شبیه سازی شد. سپس با انتخاب پارامترهای موثر بر رفتار سیستم تعلیق و براساس معیار آسیب پذیری تعریف شده برای حمل ترانسفورماتورها به تعریف تابع بهینه سازی پرداخته شد. سپس با انجام تعدادی شبیه سازی بر روی فضای تغییرات پارامترهای منتخب با تحلیل داده های بدست آمده به بهینه سازی سیستم تعلیق این واگن پرداخته شد. | ||
| Keywords | ||
| بهینه سازی; واگن کمرشکن; سیستم تعلیق; حمل ترانسفورماتور | ||
|
Statistics Article View: 10,041 PDF Download: 13,284 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,394,643 |
| PDF Download | 17,534,988 |