تاثیر بازیابی انرژی سیستم تعلیق فعال بر مصرف سوخت و آلاینده های خودروی هیبرید برقی | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 7, Volume 11, Issue 1, 1390, Pages 61-75 PDF (716.81 K) | ||
| Authors | ||
| مرتضی منتظری* 1; سحر هاشمی زنوزی2 | ||
| 1دانشیار/دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک | ||
| 2دانشجوی کارشناسی ارشد/دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک | ||
| Abstract | ||
| در این مقاله، ایده بازیابی انرژی سیستم تعلیق فعال در خودروی هیبرید برقی ارائه شده و تاثیر آن بر مصرف سوخت و انتشار آلودگی خودروی هیبرید از طریق شبیه سازی های کامپیوتری مورد مطالعه قرار گرفته است. سیستم های تعلیق فعال از عملگرهای فعال برای اعمال نیرو و کنترل ارتعاشات بدنه خودرو استفاده می نمایند. عملگرهای فعال در هنگام نیاز، انرژی ارتعاشات را جذب نموده و یا به سیستم انرژی تزریق می کنند. با به کارگیری سیستم بازیابی انرژی، بخشی از انرژی ارتعاشات سیستم تعلیق می تواند به انرژی الکتریکی تبدیل شده و ذخیره گردد. در خودروهای هیبرید برقی، سیستم تعلیق فعال انرژی مورد نیاز خود را از منبع ذخیره انرژی الکتریکی خودرو دریافت می نماید. در این مقاله از یک منبع ذخیره انرژی الکتریکی ترکیبی، شامل باتری و ابرخازن، برای تامین انرژی مورد نیاز سیستم تعلیق فعال و اجزاء الکتریکی خودرو استفاده شده است. نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که با به کارگیری سیستم بازیابی انرژی، مصرف سوخت و آلاینده های خودرو کاهش می یابد. | ||
| Keywords | ||
| بازیابی انرژی; سیستم تعلیق فعال; خودروی هیبرید برقی; منبع ذخیره انرژی ترکیبی | ||
|
Statistics Article View: 3,490 PDF Download: 4,781 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,394,664 |
| PDF Download | 17,535,013 |