تحلیل تئوری، عددی و تجربی ارتعاشات پیچشی میل لنگ خودرو | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 10, Volume 12, Issue 5, 1391, Pages 102-111 PDF (1.41 M) | ||
| Authors | ||
| سید جلال الدین سید علیان* 1; سعید محجوب مقدس2 | ||
| 1عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی - واحد مهدیشهر - سمنان | ||
| 2استادیار دانشگاه امام حسین (ع) | ||
| Abstract | ||
| میل لنگ یکی از قطعات مهم موتور می باشد که با حرکت دورانی خود در معرض گشتاورهای پیچشی ناشی از حرکت پریودیک سیلندر قرار دارد. نیروهای داخلی که سبب گشتاورهای تناوبی در میل لنگ می گردد، ایجاد ارتعاشات و نویز در موتور می نماید که می تواند مضر باشد. بنابراین بررسی رفتار دینامیکی میل لنگ ضروری است. همچنین، اگرچه اکثر سازه های فیزیکی مانند میل لنگ خودرو به صورت پیوسته هستند، اما می توان آنها را به صورت مجزا مدل کرده و مورد تحلیل قرارداد. در این مقاله به ارتعاشات پیچشی میل لنگ دو نوع خودروی رنو و پژو با سه روش تئوری، عددی و تجربی پرداخته شده است. در تحلیل تئوری از فرمول B.I.C.E.R.A استفاده شده و فرکانس های طبیعی بدست آمده از این روش و فرکانسهای طبیعی تحلیل عددی که با نرم افزار ANSYS صورت گرفته، با تست تجربی مقایسه شده و با انتخاب بهترین مدل، اثر دور موتور در ارتعاشات پیچشی میل لنگ بررسی شده است. | ||
| Keywords | ||
| فرکانس طبیعی; ارتعاشات پیچشی; میل لنگ; درجه آزادی | ||
|
Statistics Article View: 16,452 PDF Download: 23,574 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,411,547 |
| PDF Download | 15,849,032 |