نقش فنآوریهای نوین الکترونیکی در تدوین محتوای آموزشی درس خواندن زبان روسی در مقطع کارشناسی | ||
| جستارهای زبانی | ||
| Article 33, Volume 17, Issue 2 - Serial Number 92, Spring 1405 | ||
| Document Type: مقالات علمی پژوهشی | ||
| DOI: 10.29252/LRR.1401.0.0.284.6 | ||
| Authors | ||
| صدیقه خزایی1; میریلا احمدی* 2; محمدرضا محمدی2; محمدرضا محمدی2; حسین شیخی3 | ||
| 1دانشجوی دکتری زبان روسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
| 2دانشیار زبان روسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
| 3استادیار زبان روسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
| Abstract | ||
| ضرورت پرداختن به مهارت خواندن در آموزش زبان از آن جهت حائز اهمیت است که با سه مهارت دیگر(مهارتهای شنیدن، صحبت کردن و نوشتن) در ارتباط بوده و در نهایت بر هدف اصلی آموزش زبان، توانایی ایجاد ارتباط مؤثر تأثیرگذار است. حال با توجه به دسترسی همگانی به تلفن همراه و لپ تاپ، این سؤالها مطرح میشود که قابلیتهای الکترونیکی تا چه اندازه در محتوای آموزشی زبان روسی در ایران جای دارد؟ در پاسخ به این پرسش و با تحلیل پرسشنامهای با یازده سؤال اساسی در خصوص گنجاندن فناوریهای نوین، موضوعات کشورشناسی، بازی با ضربالمثلها و دیگر موارد مطرح شده در محتوای آموزشی درس خواندن و نیز پرسشهایی دربارهی اینکه آیا تا کنون چنین مواردی در کتاب درسی خواندن گنجانده شده است یا خیر؟ به این پاسخ دست یافتیم که جای خالی فناوریهای نوین و نیز دیگر موارد در محتوای آموزشی "درس خواندن" به شدت احساس میشود. از همین رو نگارندگان پژوهش حاضر به منظور مرتفع ساختن چالشهای موجود و بهبود پروسهی یادگیری آموزش خواندن به زبان روسی در مقطع کارشناسی به طرح ایدههای جدیدی در محتوای آموزشی درس خواندن میپردازند. | ||
| Keywords | ||
| آموزش خواندن; زبان روسی; محتوای آموزشی; فنآوریهای نوین; مقطع کارشناسی | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 685 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,479,419 |
| PDF Download | 17,565,686 |