پدیدارشناسی چالشهای شکلگیری محیط یادگیری مکالمۀ عربی از نگاه دانشجویان | ||
| جستارهای زبانی | ||
| Article 8, Volume 13, Issue 1 - Serial Number 67, 1401, Pages 261-298 PDF (540.7 K) | ||
| Document Type: مقالات علمی پژوهشی | ||
| DOI: 10.52547/LRR.13.1.9 | ||
| Authors | ||
| سجاد اسماعیلی* 1; دانش محمدی رکعتی2 | ||
| 1استادیار گروه زبان و ادبیات عربی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران. | ||
| 2دانشیار بخش زبان و ادبیات عربی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران. | ||
| Abstract | ||
| محیط یادگیری درکنار سایر ارکان یادگیری یکی از مهمترین عوامل بهبود برنامۀ درسی موفق و بهتبع آن پیشرفت تحصیلی است. اهمیت محیط در یادگیری زبان با توجه به ضرورت کاربرد آن در محیطهای واقعی، دوچندان است. علیرغم تلاش گروههای عربی کشور برای تقویت محیط مکالمۀ عربی اما همچنان بهنظر میرسد این محیط در بیشتر گروهها به زبان فارسی باشد. اینکه علیرغم این تلاشها چه موانعی سبب عدم شکلگیری چنین محیطی شده، مسئلۀ این پژوهش است. بنابراین جستار حاضر میکوشد تا با رویکرد پدیدارشناسی و روش تحقیق کیفی، چالشهای شکلگیری محیط یادگیری مکالمۀ عربی را از طریق مصاحبه با دانشجویان تحلیل و راهکارهایی برای رفع آنها پیشنهاد دهد. برخی از یافتهها نشان داد؛ چالشهای محیط یادگیری زبان عربی، شامل مواردی مثل عدم استفاده از فعالیتهای گروهی، اضطراب، عدم اجبار به تکلم عربی، ارائۀ فارسی بیشتر درسها، عدم تکلم استادان به عربی در محیط گروه و فقدان تکالیف مناسب برای خارج از کلاس است. | ||
| Keywords | ||
| پدیدارشناسی; محیطهای یادگیری; آموزش و یادگیری زبان عربی; مکالمۀ عربی | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 321 PDF Download: 171 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,567 |
| Article View | 19,710,291 |
| PDF Download | 15,953,180 |