تأثیر بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز بر صحت زمان گذشتۀ سادۀ زبانآموزان ایرانی | ||
| جستارهای زبانی | ||
| Article 2, Volume 12, Issue 1 - Serial Number 61, 1400, Pages 43-80 PDF (454.85 K) | ||
| Document Type: مقالات علمی پژوهشی | ||
| DOI: 10.29252/LRR.12.1.2 | ||
| Authors | ||
| افسانه سعیداختر* 1; رضا عبدی2; اعظم اکبری3 | ||
| 1استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
| 2دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
| 3دانشجوی کارشناسی ارشد گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
| Abstract | ||
| مطالعۀ حاضر به بررسی نقش بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز مستقیم بر صحت زمان گذشتۀ سادۀ باقاعده و بیقاعدۀ انگلیسی زبانآموزان سطح متوسط پرداخت. تعداد 60 زبانآموز ایرانی بهطور تصادفی به دو گروه آزمایشی (متمرکز و غیرمتمرکز) و گروه گواه طبقهبندی شدند. هر سه گروه در 4 جلسۀ متوالی، تکلیف نوشتاری انجام و به معلم تحویل دادند. جلسۀ بعد، هر گروه تکلیفهای خود را در شرایطی متفاوت دریافت کردند. در تکلیفهای نوشتاری گروه بازخورد اصلاحی متمرکز، صرفاً افعال نادرست زمان گذشتۀ ساده تصحیح شد، ولی در نوشتار گروه بازخورد اصلاحی غیرمتمرکز، تمامی نکتههای نادرست گرامری تصحیح شد. گروه کنترل هیچ بازخورد اصلاحی دریافت نکرد. نتایج نشان داد که گروه بازخورد اصلاحی متمرکز بهطور معنادار بهتر از گروههای دیگر در پسآزمون بلافصل عمل کرده است. نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که زبانآموزان بازخورد اصلاحی متمرکز را به بازخورد اصلاحی غیرمتمرکز ترجیح دادند. | ||
| Keywords | ||
| واژههای کلیدی: بازخورد اصلاحی متمرکز; بازخورد اصلاحی غیرمتمرکز; ساختار تکموردـمحور; صحت زمان گذشته | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 378 PDF Download: 185 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,431,313 |
| PDF Download | 17,549,891 |