بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان | ||
| جستارهای زبانی | ||
| Article 11, Volume 9, Issue 4 - Serial Number 46, 1397, Pages 253-269 PDF (561.32 K) | ||
| Authors | ||
| غزاله گلدانی1; محمدرضا فارسیان* 2; حسن خواجوی3 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
| 2دانشیار زبان و ادبیات فرانسه، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران | ||
| 3استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه بجنورد، ایران | ||
| Abstract | ||
| کمرویی کلاس مکالمه از عوامل بازدارندۀ دانشجویان هنگام مشارکت در کلاس مکالمۀ زبان خارجی است که رفع آن نیازمند توجه، دقت و همت دانشجو و استاد است. تاکنون راهحلهای بسیاری درخصوص حل این مشکل مطرح شده است که در جای خود موفق نیز بودهاند؛ اما تحقیق حاضر سعی دارد تا الگویی دانشجومحور ارائه دهد که مهمترین وظیفه را به دانشجویان و تلاش برای پیشرفت گروهی معطوف میکند. بدین منظور، پرسشنامهای متشکل از آزمون کمرویی استنفورد و آزمون تمایل به برقراری ارتباط (WTC) در اختیار 51 نفر از دانشجویان رشتۀ زبان فرانسه قرار گرفت که درس مکالمه را گذرانده بودند. این دانشجویان در غالب دو گروه کنترل و آزمایش بدون پیشآزمون مورد مطالعه قرار گرفتند و گروه آزمایش الگوی یادگیری دانشجومحور را تجربه کرد. دادههای بهدست آمده از این پرسشنامهها و نمرۀ درس مکالمه به کمک ضریب تی مستقل تحلیل شد. نتیجۀ بهدست آمده حاکی از این بود که آموزش مهارتهای مکالمه در پیشرفت عملکرد دانشجویان در درس مکالمه مؤثر واقع شده است. T-Test | ||
| Keywords | ||
| واژههای کلیدی: آموزش زبان خارجی; کمرویی کلاس مکالمه; تمایل به برقراری ارتباط; یادگیری دانشجومحور; عملکرد زبانآموزان | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 318 PDF Download: 138 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,451,812 |
| PDF Download | 17,556,859 |