بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ | ||
| جستارهای زبانی | ||
| Article 10, Volume 9, Issue 2 - Serial Number 44, 1397, Pages 251-276 PDF (664.17 K) | ||
| Authors | ||
| مرضیه مهرابی* 1; سپیده هماپور2 | ||
| 1استادیار آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
| 2کارشناس ارشد آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
| Abstract | ||
| در مقالۀ پیش رو، تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر رشد درک شفاهی زبانآموزان ایرانی بررسی شده است. پس از مطالعۀ ویژگیهای پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ، بهعنوان دو بستر نوین آموزش از راه دور و برخط، به مقایسۀ رشد این توانش زبانی نزد زبانآموزان ایرانی در دورههای حضوری و مجازی پرداختیم. به منظور تحقق این هدف، مطالعۀ عملی از نوع آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون و گروه کنترل در دو مؤسسۀ آموزش زبان در تهران بر روی 18 زبانآموز سطح A1 انجام شد. دادهها پس از سنجش نرمال بودن و تجانس واریانسها از راه آزمون تحلیل کواریانس بررسی شدند. نتایج آماری نشان داد که درک شفاهی در هر سه گروه (گروه زبانآموزانی که با ادوب کانکت فرانسه را یاد میگرفتند، گروه زبانآموزانی که با اسکایپ فرانسه را میآموختند و دورۀ حضوری زبان فرانسه) پیشرفتی مثبت داشته است؛ با این حال، زبانآموزان دورههای مجازی در این توانش موفقتر از گروه حضوری عمل کردند و زبانآموزانی که از راه پلتفرم ادوب کانکت فرانسه را آموختند در درک شفاهی نسبت به زبانآموزان اسکایپ پیشرفت مطلوبتری داشتند. | ||
| Keywords | ||
| واژههای کلیدی: آموزش مجازی همزمان; پلتفرم ادوب کانکت; برنامه اسکایپ; درک شفاهی; زبانآموزان ایرانی | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 315 PDF Download: 82 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,431,286 |
| PDF Download | 17,549,878 |