بررسی رابطه بین شیوه های آموزش کارکنان - با فرایندهای مدیریت دانش سازمانی: مطالعه موردی در صنعت هستهای | ||
| پژوهش های مدیریت در ایران | ||
| Article 7, Volume 16, Issue 2, 1391, Pages 114-128 PDF (202.16 K) | ||
| Authors | ||
| صادق شکرزاده* 1; زهرا صباغیان2; محمد حسن پرداختچی3 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 2استاد گروه مدیریت آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 3استاد گروه مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی | ||
| Abstract | ||
| چکیده این پژوهش با هدف شناخت رابطه شیوه های آموزش کارکنان(شیوه گروهی و اجتماعات یادگیری، شیوه عملی فعال، شیوه خود اقدامی و شیوه رسمی) با فرایندهای مدیریت دانش (فرایند شناسایی و کسب دانش، فرایند تولید دانش، و فرایند اشتراک دانش) در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد. نمونه پژوهش 328 نفر از کارشناسان سازمان و واحدهای تابعه بودند که به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخت برای گردآوری داده ها استفاد شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفا کرانباخ محاسبه و مقدار آلفای استاندارد شده برای شیوه های آموزش 86 درصد و برای فرایندهای مدیریت دانش 89 درصد تثبیت شد. به منظور اطمینان از روایی ابزار پژوهش از روش کیفی استفاده شد. با جمع آوری داده ها و تحلیل آنها، یافته ها بین شیوه های آموزشی گروهی و اجتماعات یادگیری، عملی فعال، خوداقدامی و شیوه رسمی با فرایندهای کسب و شناسایی، تولید و اشتراک دانش رابطه معنادار نشان داد. بر اساس نتایج این تحقیق می توان گفت شیوه آموزشی عملی فعال بیشترین تاثیر رگرسیونی بر روی فرایند تولید دانش دارد. | ||
| Keywords | ||
| مدیریت دانش; ''آموزش کارکنان; شیوه آموزش'' | ||
|
Statistics Article View: 337 PDF Download: 243 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,465,863 |
| PDF Download | 17,561,668 |