بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران | ||
| جستارهای زبانی | ||
| Article 2, Volume 3, Issue 2, 1391, Pages 1-25 PDF (192.41 K) | ||
| Authors | ||
| مصطفی مرادی مقدم* 1; آذر حسینی فاطمی2; شیرین ماﻟﻚزاده3 | ||
| 1دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران | ||
| 2استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، ایران | ||
| 3دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه | ||
| Abstract | ||
| با شروع جنگ جهانی دوم، آموزش زبان خارجی وارد مرحلۀ جدیدی از تاریخ پرتلاطم خود شد. هدف بیشتر مدارس و مؤسسات آموزش زبان در این دوره و ساﻝهای بعد از آن، توانایی برقراری از طریق زبان دوم بود و در قلب این مهارت، تلفظ صحیح حروف و کلمات گنجانده شدﻩ بود. از آن زمان به بعد نظریات مختلفی از محققان و صاﺣﺐنظران دربارﺓ ماهیت آموزش تلفظ زبان دوم اراﺋﻪ شد که هر کدام به گسترۀ قلمروی این حوزﻩ کمک کردند. برای پرداختن به این موضوع که سهم مدارس ایران از این کشمکش ایدﻩها و عقاید چه بوده و اینکه تا چه اندازﻩای آموزش تلفظ زبان دوم در ایران ﺗﺤﺖ تأثیر این ﭘﺴﺘﻲوبلندﻱها قرار گرفته، نیاز به تحقیقات جامع و گستردﻩتر است. در این نوشتار تلاش شده است که جایگاه و روش آموزش تلفظ در کتاﺏهای انگلیسی دورﺓ دبیرستان بازبینی شود تا بتوان به این موضوع که کیفیت آموزش و اراﺋﺔ اطلاعات مربوط به مهارت تلفظ در این کتاﺏها به چه نحوی است پی برد. | ||
| Keywords | ||
| ایران; آموزش تلفظ; کتاﺏهای زبان انگلیسی; دورﺓ دبیرستان | ||
|
Statistics Article View: 430 PDF Download: 141 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,163 |
| Number of Articles | 24,582 |
| Article View | 20,693,362 |
| PDF Download | 16,383,560 |