پدیدارشناسی یادگیری بین سازمانی در اجرای پروژه های مشترک | ||
| پژوهش های مدیریت در ایران | ||
| Volume 25, Issue 4, Autumn 1400, Pages 46-66 PDF (1.05 M) | ||
| Document Type: مقاله پژوهشی | ||
| Authors | ||
| وجه الله قربانی زاده* 1; حبیب رودساز1; میر علی سیدنقوی2; حسین محمدی3 | ||
| 1دانشیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| 2استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| 3دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گرایش مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| Abstract | ||
| این پژوهش با هدف ارائه تعریف و تعیین جوهره پدیده یادگیری بینسازمانی به انجام رسیده است. در این تحقیق از مصاحبههای نیمهساختاریافته برای گردآوری دادهها از سازمانهای عضو در پروژه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز و از روش پدیدارشناسی به عنوان استراتژی تحقیق بهره به عمل آمد. نتیجه تحقیق منجر به ارائه ساختاری حاوی 1) معنا و مفهوم، 2) مشخصهها، 3) عوامل فراگیرنده، و 4) آثار و پیامدهای یادگیری بینسازمانی گردید. 1) معنا و مفهوم پدیده شامل بهاشتراکگذاری، بهینهیابی، و بومیسازی تجربیات؛ ادراک از موفقیت پروژه؛ اخذ بازخورد و پایش فرایند؛ 2) مشخصههای پدیده شامل ایجاد سیستم معانی مشترک؛ و انجام عملیات تیمی مشترک؛ 3) عوامل فراگیرنده پدیده شامل توسعه تعاملهای غیررسمی؛ و بهرهگیری از تجارب برونسازمانی؛ 4) پیامدهای پدیده شامل نیل به حل مسأله؛ و توسعه دانش و نوآوری؛ و آسیبها نیز شامل نیاز به تقویت اقتدار مرکز هماهنگکننده؛ و نیاز به ایجاد بیمه مسئولیت میگردد. با ارائه تعریف و تعیین جوهره و قلمرو مفهومی منحصربهفرد از پدیده یادگیری بینسازمانی در این مطالعه، محققان آتی قادر به اشتراک نظرها، یافتهها و ارائه چارچوبها و نظریههای علمی مرتبط در این حوزه میگردند. | ||
| Keywords | ||
| قلمرو یادگیری بین سازمانی; پدیدارشناسی; پروژه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 569 PDF Download: 518 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,431,317 |
| PDF Download | 17,549,893 |