خودتوسعهای عصب- شناختی رهبران: واکاوی دیدگاههای رهبران دانشگاهی و متخصصان عصب- شناختی (مطالعه کیفی) | ||
| پژوهش های مدیریت منابع سازمانی | ||
| Article 8, Volume 13, Issue 3, 1402, Pages 161-180 PDF (1 M) | ||
| Document Type: پژوهشی کیفی | ||
| Authors | ||
| ابراهیم مزاری* 1; رضا امیدی فر2 | ||
| 1استادیار، گروه حکمرانی فرهنگی-اجتماعی، دانشکده حکمرانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. | ||
| 2دکتری مدیریت آموزشی، گروه حکمرانی فرهنگی-اجتماعی، دانشکده حکمرانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. | ||
| Abstract | ||
| پژوهش حاضر با هدف واکاوی خودتوسعهای عصب- شناختی رهبران از نظر رهبران دانشگاهی و متخصصان عصب- شناختی انجام شده است. روش پژوهش کیفی بوده که برای این منظور از مصاحبه نیمهساختار یافته برای جمعآوری دادهها استفاده شده است. جامعه پژوهش رهبران دانشگاهی و متخصصان عصب- شناختی دانشگاههای دولتی شهر تهران بوده است که به روش گلوله برفی تعداد 15 نفر از آنان بهعنوان نمونه و براساس قاعده اشباع نظری انتخاب شدند. یافتههای پژوهش منجر به شناسایی هفت بعد و 44 مؤلفه شد. بعد اول، شایستگیهای عصبی خودتوسعهای و بعد دوم شایستگیهای شناختی خودتوسعهای میباشند که انتظار میروند رهبران دانشگاهی این شایستگیها را در خود پرورش دهند. بعد سوم پروفایل شناختی و بعد چهارم شبکه مغزی است که زیربنای شایستگیهای شناختی و عصبی قلمداد میشوند. بعد پنجم راهبردهای نوین و بعد ششم راهبردهای کلاسیک خودتوسعهای عصب-شناختی میباشند که رهبران به کمک آنها میتوانند بهخودتوسعهای عصب- شناختی بپردازند. درنهایت، بعد هفتم شامل بستر عصب- شناختی است که زمینه مناسب برای تحقق خودتوسعهای عصب- شناختی رهبران دانشگاهی را فراهم خواهد کرد. | ||
| Keywords | ||
| خودتوسعهای; رهبران دانشگاهی; متخصصان عصب- شناختی | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 317 PDF Download: 202 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,154 |
| Number of Articles | 24,488 |
| Article View | 12,223,219 |
| PDF Download | 7,300,724 |