شناسایی چالشهای طراحی بازیپردازی در آموزشهای سازمانی | ||
| پژوهش های مدیریت منابع سازمانی | ||
| Article 7, Volume 11, Issue 1, 1400, Pages 169-192 PDF (379.72 K) | ||
| Document Type: پژوهشی کیفی | ||
| Authors | ||
| سارا نظیفی فرد1; حسن زارعی متین* 2; حمید رضا یزدانی3; سید محمدباقر جعفری3 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران. | ||
| 2استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران. | ||
| 3استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران. | ||
| Abstract | ||
| امروزه با ورود نسل جدید نیروی کار به سازمانها یکی از مهمترین دغدغههایی که هر سازمانی با آن روبهرو میشود، سطح پایین انگیزش و کاهش مشارکت کارکنان در دورههای آموزشی است. بهمنظور حل این مسئله، یکی از فنون بهبود تعامل کارکنان با دوره آموزشی بهرهگیری از رویکرد نوین بازیپردازی است تا از این راه انگیزش فراگیران برای شرکت در دورهها و در پی آن اثربخشی دوره آموزشی افزایش پیدا کند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالشهای طراحی بازیپردازی در دورههای آموزشی منابع انسانی با استناد به تجربههای فعالان حوزه آموزش و بازیپردازی استخراج شدهاند. در راستای این هدف، از طرح پژوهش کیفی از نوع تحلیل تم استقرایی استفاده شد و دادههای جمعآوری شده از مصاحبهها در فرآیند شش مرحلهای کلارک و براون (2006) تحلیل و کدگذاری شدند. در یافتهها حدود 190 کد باز شناسایی شدند و در 23 تم فرعی و 5 تم اصلی ابعاد رفتاری طراحی بازیپردازی، ابعاد سازمانی طراحی بازیپردازی، ابعاد فنی طراحی بازیپردازی، جنبههای مختلف طراحی بازیواره، الزامهای اجرایی طراحی بازیپردازی قرار گرفتند. ازاینرو انتظار میرود با بهرهگیری از این الگو بهتوان دورههای آموزشی بازیپردازیشده اثربخشی را در سازمان طراحی کرد که در امر آموزش نیروی انسانی نسل هزاره سودمند واقع شود. | ||
| Keywords | ||
| آموزش سازمانی; بازیپردازی; دوره آموزشی; آموزش الکترونیک | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 8,155 PDF Download: 752 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,171 |
| Number of Articles | 24,674 |
| Article View | 24,452,375 |
| PDF Download | 17,557,094 |