بهروز رسانی مدل اجزا محدود توربین گاز با استفاده از نتایج تست مودال و استخراج مدل اتصال پره به دیسک | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 21, Volume 18, Issue 8, 1397, Pages 202-208 PDF (3.63 M) | ||
| Authors | ||
| کاوه عباسی* 1; علی صیامی2; بابک خدابنده لو3; مسعود آسایش4 | ||
| 1گروه مکانیک، دانشگاه آزاد واحد اسلام آباد غرب، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، ایران | ||
| 2گروه تجهیزات دوار، مرکز تحقیقات تولید، پژوهشگاه نیرو، تهران، ایران | ||
| 3گروه زمین شناسی و نفت، دانشگاه علوم و فنون نروژ، تورنهایم، نروژ | ||
| 4هیئت علمی-پژوهشگاه نیرو | ||
| Abstract | ||
| مدل اجزا محدود دقیق یک ابزار کارآمد در تحلیلهای ارتعاشی است. در استفاده از مدلهای اجزا محدود دینامیک سازه توجه به این نکته ضروری است که مدل باید بتواند به صورت دقیق مقادیر دلخواه مانند فرکانسهای طبیعی را پیشبینی کند. برخلاف تحلیلهای استاتیکی بیشتخمین نمودن مقادیر و استفاده از ضرایب اطمینان در مقادیر پیشبینی شده، در دینامیک سازه، محلی از اعراب نخواهد داشت؛ بدین معنا که در تحلیلهای ارتعاشی میبایست مقدار دقیق مشخصههای سازه، مانند فرکانس طبیعی، استخراج گردد. با توجه به این مطلب، بنا کردن مدل قابل اطمینان در دینامیک سازه همواره محل بسیاری از پژوهشها تحلیلهای ارتعاشی بوده است. در پژوهش حاضر تلاش میگردد تا با استفاده از نتایج تجربی، مدل اجزا محدود قابل اطمینانی برای یک ردیف از یک نمونه از توربین رولزرویس، استخراج گردد. در این مسیر خواص جنس دیسک و اتصال بین دیسک و پره با استفاده از نتایج تجربی اصلاح و بهروزرسانی شده است. همچنین تلاش شده است تا روشی جدید پیشنهاد شود تا اتصال دیسک و پره مدلسازی و بهروزرسانی شود. در نهایت مدل اجزا محدود اصلاح شده را میتوان جهت تحلیلهای بعدی سازه، مانند استخراج دیاگرام کمپل آن به کار برد. | ||
| Keywords | ||
| مدلسازی اجزا محدود; بهروز رسانی مدل; توربین گاز; آنالیز مودال; اتصال دیسک و پره | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 467 PDF Download: 595 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,560 |
| Article View | 19,396,771 |
| PDF Download | 15,843,181 |