بررسی تاثیر بکارگیری دو انژکتور تزریق سوخت بر قطر قطرات در جریان عرضی | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 27, Volume 18, Issue 7, 1397, Pages 260-266 PDF (3.02 M) | ||
| Authors | ||
| محمد جواد خیامی1; علیرضا شاطری نجف آبادی* 2; محمدمهدی دوستدار3 | ||
| 1گروه مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهرکرد، شهرکرد، ایران | ||
| 2دانشگاه شهرکرد | ||
| 3دانشیار/دانشگاه امام حسین(ع) | ||
| Abstract | ||
| هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر استفادهی همزمان از دو انژکتور تزریق سوخت در یک جریان هوای عرضی است. امروزه روشهای متعددی برای بهینهسازی تزریق سوخت در موتورهای احتراق داخلی پیشنهاد میشود. این بهینه سازیها بدلیل تاثیر بالای این متغیر بر کارایی موتور و کاهش آلایندهها است. روشی که در این مطالعه پیشنهاد شده است استفاده از دو انژکتور پاشش سوخت بجای تک انژکتور در مسیر ورودی هوا میباشد. استفاده از دو انژکتور بمنظور برخورد دادن دو اسپری سوخت به یکدیگر و افزایش اغتشاشات و برخورد قطرات و در نتیجه کمک به شکسته شدن و اتمیزه شدن سریعتر آنها است. همچنین استفاده از دو انژکتور میتواند امکان کنترل بیشتر بر روی توزیع زمانی و فضایی را فراهم آورد. شبیه سازیها بصورت عددی و با استفاده از کد تعمیم یافتهی کیوا انجام شده است. این شبیهسازیها مشابه شرایط تزریق سوخت در مانیفولد موتور احتراق داخلی اشتعال جرقهای انجام شده است. نتایج بیانگر آن است که قرار گرفتن دو انژکتور در یک فاصلهی طولی، نصب دو انژکتور در زاویهی 70 درجه با مجرا، قرار دادن دو انژکتور در روبروی هم و یا با زاویه قائمه و زاویهی مخروطی 15 درجه، سبب کاهش قطر متوسط قطرات میگردد. نتایج این مطالعه میتواند در طراحی سیستم تزریق سوخت یک موتور احتراق داخلی مورد استفاده قرار گیرد. | ||
| Keywords | ||
| موتور احتراق داخلی; تزریق سوخت; انژکتور; شبیه سازی اسپری سوخت; جریان عرضی | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 508 PDF Download: 694 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,577 |
| Article View | 19,934,713 |
| PDF Download | 16,081,122 |