بررسی سرعت فلاتر و تاثیر لایه چینی بال کامپوزیتی با دو موتور متصل | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 34, Volume 18, Issue 2, 1397, Pages 314-322 PDF (1.17 M) | ||
| Authors | ||
| سعید محرمی1; سعید ایرانی* 2; شاهرخ شمس3; محمدرضا فلاح4 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد، سازه های هوایی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران | ||
| 2هیئت علمی/ دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | ||
| 3هیئت علمی دانشگاه تهران | ||
| 4دانشجوی دکتری، سازه های هوایی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران | ||
| Abstract | ||
| در این مقاله سرعت فلاتر بال کامپوزیتی با دو موتور متصل مورد بررسی قرار گرفته است. بال مورد نظر به صورت یک تیر یک سر گیردار و دارای دو درجه آزادی و همچنین به همراه دو نیروی پشران تعقیب کننده و جرم موتورها مدل سازی شده است. برای مدل سازی آیرودینامیک از تئوری واگنر استفاده شده و معادلات حاکم بر حرکت بال با استفاده از روابط لاگرانژ و با در نظر گرفتن مودهای فرضی بدست آمده است. سرعت فلاتر خطی نیز با استفاده از روش مقدار ویژه محاسبه شده است. برای صحت سنجی کار انجام شده ابتدا بال کامپوزیتی بدون موتور و سپس با در نظر گرفتن دو موتور با نتایج پیشین مقایسه شده است که همخوانی خوبی بین نتایج مشاهده گردیده است. بال کامپوزیتی هم بصورت تک لایه و هم بصورت چند لایه مورد تحلیل قرا گرفته و تاثیر پارامترهای مختلف از قبیل تغییر اندازه نیروی پیشران وجرم موتورها و همچنین موقعیت قرارگیری موتورها و افزایش تعداد لایههای کامپوزیت بررسی شده است و نتایج حاصل نشان میدهد با افزایش جرم و نیروی پیشران موتورها و همچنین با افزایش فاصله طولی موتور از ریشه بال، سرعت فلاتر کاهش مییابد و با نزدیک شدن موتورها به لبه حمله سرعت فلاتر افزایش یافته است. | ||
| Keywords | ||
| ناپایداری; فلاتر; بال; کامپوزیت | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 247 PDF Download: 302 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,577 |
| Article View | 19,934,525 |
| PDF Download | 16,081,053 |