توسعه کدی به منظور انتخاب بهینه سیستم پیشرانش توربوشارژ شده برای وسایل پرنده بدون سرنشین | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 5, Volume 18, Issue 1, 1397, Pages 39-50 PDF (1.65 M) | ||
| Authors | ||
| محسن آقا سید میرزابزرگ1; سعید خردمند* 1; علی روئینی2 | ||
| 1استادیار / دانشگاه صنعتی مالک اشتر | ||
| 2دانشجوی دکتری/ دانشگاه صنعتی مالک اشتر | ||
| Abstract | ||
| در این مقاله، برنامه ای برای معرفی بهترین و مناسب ترین سیستم پیشرانش شامل ترکیبی از یک موتور احتراق داخلی به همراه تعدادی توربوشارژر، تهیه و کدنویسی شده است. به دلیل اینکه با افزایش ارتفاع پروازی، موتور احتراق داخلی دچار افت توان خواهد شد، نیاز است به منظور جبران این افت توان، که ناشی از کاهش فشار هوا با افزایش ارتفاع می باشد، از یک یا چند عدد توربوشارژر استفاده نمود. بدین منظور در کد تهیه شده، با توجه به ارتفاع پروازی و توان موردنظر وسیله ی پرنده، مجموعه ی توربوشارژرهای مناسب به همراه تعداد خنک کننده های مورد نیاز، برای پرواز در ارتفاع موردنظر، معرفی می گردند. این مجموعه توربوشارژر، می تواند شامل یک تا سه عدد توربوشارژر شود که برای جبران افت فشار ناشی از افزایش ارتفاع، به یک موتور احتراق داخلی متصل می گردند. بنابراین، تعداد و مشخصات توربوشارژها و خنک کننده های مورد نیاز برای بهترین عملکرد سیستم پیشرانش، بستگی به ارتفاع و توان پروازی موردنظر کاربر دارد. به عبارتی، ورودی کد تهیه شده، ارتفاع پروازی و توان مورد نیاز وسیله پرنده، و خروجی آن تعداد خنک کننده های میانی و توربوشارژرهای مورد نیاز به همراه مشخصات عملکردی آن ها و ذکر نام دقیق این توربوشارژرها برای بهترین عملکرد مجموعه پیشرانش می باشد. قابل ذکر است که در صورت عدم دسترسی به توربوشارژرهای معرفی شده توسط برنامه، می توان از توربوشارژرهایی با مشخصات عملکردی مشابه با خروجی کد، استفاده نمود. | ||
| Keywords | ||
| موتور احترق داخلی; توربوشارژر; خنک کننده میانی; وسیله پرنده بدون سرنشین; ارتفاع پروازی بالا | ||
| References | ||
|
| ||
|
Statistics Article View: 339 PDF Download: 448 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,160 |
| Number of Articles | 24,577 |
| Article View | 19,934,475 |
| PDF Download | 16,081,036 |