دوره ۳، شماره ۲ - ( ۱۳۹۱ )                   جلد ۳ شماره ۲ صفحات ۳۰-۱ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

dehbashi sharif F, Zandi B, Ziahossaini S M, Ebrahimzadeh I, Alipour A. Familiarity of Foreign Language Faculties with E- Teaching as an Effective Step in the Development of Communicative Skills and Linguistic Competence. LRR 2012; 3 (2) :1-30
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-5491-fa.html
ده باشی شریف فروزان، زندی بهمن، ضیاء حسینی سید محمد، ابراهیم زاده عیسی، علیپور احمد. بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها. جستارهای زبانی. ۱۳۹۱; ۳ (۲) :۱-۳۰

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-۱۴-۵۴۹۱-fa.html


۱- دانشجوی دکتری برنامه ریزی آموزش از راه دور و هیئت علمی دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
۲- دانشیار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران
۳- دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
۴- دانشیار دانشگاه پیام نور
۵- دانشیار دانشگاه پیام نور تهران
چکیده:   (۸۷۶۳ مشاهده)
هدف این مقاله بررسی میزان شناخت مدرسان زبانهای خارجی از نقش فرایند یادگیری و آموزش زبان با استفاده از راهبردها و ابزارهای الکترونیکی تحت وب در حوزه زبان خارجی است. در این راستا ابتدا با بهره گیری از روش تحقیق اسنادی ماهیت زبان در ارتباطات الکترونیکی تحت شبکه تارگستر جهانی و روشهای مطرح در بهبود توسعه توانش زبانی و ارتباطیزبان آموزان در آموزش بر خط (online) بررسی شد و سپس با توجه به اهمیت آشنایی مدرسان رشته زبان بویژه در بخش آموزش و ترجمه زبانهای خارجی و آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با نقش آموزش الکترونیکی، میزان آشنایی مدرسان زبان با راهبردها و ایزارهای فناوری مطرح در آموزش برخط ، با استفاده از روش تحقیق توصیفی – پیمایشی مورد سنجش قرارگرفت. نتیجه حاصل از نظرسنجی از 68 مدرس زبانهای انگلیسی، فرانسه، آلمانی و فارسی از 7 دانشگاه سنتی و مجازی در این تحقیق مشخص کرد که اکثریت مدرسان زبان خارجی شناخت مناسبی از ابزارها و راهبردهای الکترونیکی موجود رشته خود ندارند. با توجه به نیاز کشور به ارتباط متخصصان با شبکه های علمی جهان به منظور دستیابی و یا انتقال دانش و تسلط آنها به حداقل یک زبان خارجی جهانی، برنامه ریزی و تهیه الگویی مناسب جهت تربیت مدرس آموزش الکترونیکی و بر خط زبان خارجی می تواند گامی اساسی برای ارتقاء سطح دانش زبان خارجی در سطح دانشگاههای کشور وهمچنین توسعه زبان فارسی در شبکه های علمی- آموزشی و فرهنگی در جهان باشد.
متن کامل [PDF 308 kb]   (۳۷۹۶ دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان|کاربرد شناسی زبان
انتشار: 1390/8/3

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.