تحلیل پایداری جانبی خودروی ریلی سرعت بالا در قوس | ||
| مهندسی مکانیک مدرس | ||
| Article 12, Volume 13, Issue 1, 1392, Pages 118-128 PDF (1.5 M) | ||
| Authors | ||
| مهدی رنجبر1; محمدرضا قضاوی* 2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدس | ||
| 2هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس | ||
| Abstract | ||
| – حفظ پایداری خودروی ریلی سرعت بالا، برای جلوگیری از حوادث ناخوشایند اهمیت حیاتی دارد. به همین منظور،دینامیک خودروی ریلی با 38 درجه آزادی شامل جابجایی های طولی، عرضی و قائم، دوران حول محور های طولی، عرضی و قائم مدل شده است. در شبیه سازی تماس چرخ و ریل، از ریل الاستیک و مدل خزش غیرخطی استفاده شده است. برای حل معادلات حرکت، نرم افزار متلب و روش رانج کاتا استفاده شده است. ارتعاشات پایدار و رفتار حلقه محدود متناظر با آن بررسی شده است. به منظور مطالعه پایداری، تحلیل پدیده انشعاب انجام شده است. در این تحلیل سرعت به عنوان پارامتر انشعاب درنظر گرفته شده است. این تحلیل دربرگیرنده ی محدوده ای از شعاع قوس ریل و ضریب مخروطیت چرخ است. نشان داده شده که با افزایش ضریب مخروطیت چرخ یا با کاهش شعاع قوس ریل، سرعت بحرانی ناپایداری جانبی کاهش پیدا می کند. | ||
| Keywords | ||
| شبیه سازی عددی; دینامیک خودروهای ریلی; مدل خزش غیرخطی; سرعت بحرانی هانتینگ; تحلیل انشعاب | ||
|
Statistics Article View: 1,435 PDF Download: 1,403 |
||
| Number of Journals | 45 |
| Number of Issues | 2,154 |
| Number of Articles | 24,478 |
| Article View | 10,457,539 |
| PDF Download | 5,933,136 |