RT - Journal Article T1 - Impact of Student-Centered learning on Shyness in Foreign Language Classroom and Student Performance JF - mdrsjrns YR - 2018 JO - mdrsjrns VO - 9 IS - 4 UR - http://lrr.modares.ac.ir/article-14-1378-fa.html SP - 253 EP - 269 K1 - Keywords: Foreign language teaching K1 - Classroom shyness K1 - Willingness to communicate K1 - Student-Centered Learning K1 - Student Performance AB - کم‌رویی کلاس مکالمه از عوامل بازدارندۀ دانشجویان هنگام مشارکت در کلاس مکالمۀ زبان خارجی است که رفع آن نیازمند توجه، دقت و همت دانشجو و استاد است. تاکنون راه­حل‌های بسیاری درخصوص حل این مشکل مطرح شده است که در جای خود موفق نیز بوده­اند؛ اما تحقیق حاضر سعی دارد تا الگویی دانشجومحور ارائه دهد که مهم­ترین وظیفه را به دانشجویان و تلاش برای پیشرفت گروهی معطوف می‌کند. بدین منظور، پرسش­نامه‌ای متشکل از آزمون کم‌رویی استنفورد و آزمون تمایل به برقراری ارتباط (WTC) در اختیار 51 نفر از دانشجویان رشتۀ زبان فرانسه قرار گرفت که درس مکالمه را گذرانده بودند. این دانشجویان در غالب دو گروه کنترل و آزمایش بدون پیش­آزمون مورد مطالعه قرار گرفتند و گروه آزمایش الگوی یادگیری دانشجومحور را تجربه کرد. داده‌های به­دست آمده از این پرسش­نامه‌ها و نمرۀ درس مکالمه به کمک ضریب تی مستقل تحلیل شد. نتیجۀ به­دست آمده حاکی از این بود که آموزش مهارت‌های مکالمه در پیشرفت عملکرد دانشجویان در درس مکالمه مؤثر واقع شده است. T-Test LA eng UL http://lrr.modares.ac.ir/article-14-1378-fa.html M3 ER -