دوره 21، شماره 3 - ( 1396 )                   جلد 21 شماره 3 صفحات 217-241 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

saedi A. Investigating Brand's Social Power Base Effects on Purchase Behavior: Mediating Role of Consumer's Product Cognitive Engagement Level. IQBQ. 2017; 21 (3) :217-241
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-5315-fa.html
موسوی سیدنجم الدین، ساعدی عبداله. تأثیر پایگاه‌های قدرت اجتماعی برند بر رفتار خرید؛ با میانجی سطح درگیری ذهنی محصول مصرف‌کننده. پژوهش های مدیریت در ایران. 1396; 21 (3) :217-241

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-19-5315-fa.html


1- استادیار
2- دانشجو
چکیده:   (1027 مشاهده)
با گسترش روزافزون رقابت در بین شرکت‌های تجاری و تغییرات مربوط به افزایش یا کاهش سهم بازار، نگاه علمی به تمامی فعالیت‌های بازاریابی روز‌به‌روز بیشتر احساس می‌شود. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بازاریابی، توجه به چرایی و چگونگی رفتارهای خرید مشتری است. هدف پژوهش حاضر تبیین تأثیر پایگاه‌های قدرت اجتماعی برند بر رفتار خرید با میانجی سطح درگیری ذهنی محصول مصرف‌کننده است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان نمایندگی‌های شرکت ایران خودرو در شهرستان خرم‌آباد است که به دلیل نامحدودی حجم جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکران و با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس نمونه‌ای به حجم 384 نفر انتخاب شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسش‌نامه بوده که روایی آن از روش اعتبار محتوا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تأیید شده است. از رویکرد معادلات ساختاری و نرم‌افزار آموس برای بررسی و آزمون فرضیه‌ها استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در سطح خطای 05/0 پایگاه‌های قدرت اجتماعی برند تأثیر مثبت و معناداری بر رفتار خرید و سطح درگیری‌های ذهنی محصول مصرف‌کننده دارد، همچنین می‌توان عنوان کرد که در سطح خطای 05/0 درگیری‌های ذهنی محصول نقش متغیر میانجی در تأثیر پایگاه‌های قدرت اجتماعی برند بر رفتار خرید دارد.
متن کامل [PDF 380 kb]   (692 دریافت)    
نوع مقاله: سایر مقالات | موضوع مقاله: 3- رفتار مصرف کننده
دریافت: ۱۳۹۵/۴/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۶/۳/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code