دوره 15، شماره 12 - ( 1394 )                   جلد 15 شماره 12 صفحات 416-424 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghi M, Pol M H. Experimental investigation of the effect of the addition of carbon nanotubes on the quasi-static punch shear penetration of the laminated glass / epoxy composite. Modares Mechanical Engineering. 2016; 15 (12) :416-424
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-9667-fa.html
صادقی محمد، پل محمد حسین. بررسی تجربی تأثیر افزودن نانو لوله‌های کربنی بر نفوذ شبه استاتیکی برش پانچ در چند لایه‌های کامپوزیتی شیشه/اپوکسی. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (12) :416-424

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-9667-fa.html


1- دانشجو کارشناسی ارشد-دانشگاه تفرش
2- عضو هیات علمی/دانشگاه تفرش
چکیده:   (2313 مشاهده)
در این مقاله تاثیر افزودن نانو لوله‌های کربنی در رفتار خواص شبه استاتیکی برش پانچ(QS-PS) و خواص مکانیکی کامپوزیت‌های چندلایه‌ای هیبریدی به طور تجربی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مواد کامپوزیتی از 12 لایه الیاف شیشه با بافت دو بعدی با چگالی سطحیg/m^2 200 به روش لایه چینی دستی ساخته شده است. سیستم رزین نیز از یک اپوکسی، دیکلیسیدیل اتر بیسفنول نوع آ با نام تجاری ایپون 828 به عنوان پایه و از سیکلوآلیفاتیک آمین اصلاح شده با نام تجاری اف205 به عنوان سفت‌کننده ساخته شده است. در این پژوهش از نانو لوله‌ای کربنی چند دیواره (MWCNTs) اصلاح شده با هیدرواکسید (-COOH) استفاده شد. نانوذرات با درصدهای وزنی 0، 1/0، 5/0 و 1 نسبت به وزن کل ماتریس استفاده گردید. نتایج آزمون کشش نشان می‌دهد با افزودن نانو لوله‌های کربنی خواص کششی رزین تغییر می‌یابد. بیشترین تغییر در مدول نمونه‌ 5/0 درصد وزنی با افزایش حدود 31 درصد دیده می‌شود. همچنین بیشترین تغییر در خواص کششی نانوکامپوزیت‌های هیبریدی در چقرمگی شکست نمونه 5/0 درصد وزنی با افزایش حدود 14 درصد همراه با افزایش در استحکام کششی و کرنش شکست مشاهده گردید. نتایج برش پانچ نشان می‌دهد که اضافه کردن نانو لوله‌های کربنی تأثیر کمی در کل انرژی جذب شده دارد به طوری که بیشترین مقدار مربوط به نمونه 1/0 با حدود 4 درصد افزایش نسبت به نمونه‌های خالص است.
متن کامل [PDF 654 kb]   (1853 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: مکانیک ضربه
دریافت: ۱۳۹۴/۶/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۴/۸/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA